solvebring
Superhero
Ja, det tycker ja att de gör. De spel där hinten finns att "Så här brukar det vara" eller "Det här gör man", där funkar det oftast utomordentligt.Frågan är alltså: Säljer äventyr till mer fokuserade spel bättre, och skulle man kunna öka försäljningen av äventyr genom att göra spelen mer fokuserade?
Jag har aldrig upplevt att Drakar & Demoner har känts konstigt eller malplacerat. Sagolika äventyr is the shit, och sagolika äventyr på olika nivåer passar alla RP på ett eller annat vis. Fantasy är nog så, det är enkelt i sig och passar till både vin och kaffe, om man säger så. RP:na i fantasyvärldar är, kan man säga, enkla i sig på något vis. De söker oftast efter skatter kunskap osv. som de tros kan finnas där ute, därför ger de sig också ut. Det funkar alltid. Men så kan jag väl också tänka mig att t.ex. Star Wars är också... Har inte lirat det, men där har man den självklara världen med de ganska så självklara plotterna (???). D&D funkar big time av samma skäl som DoD.
Nåväl... Känns lite tunt, men det var vad jag fick ihop för stunden.