Troberg
Sinister eater
- Joined
- 27 Jun 2001
- Messages
- 17,659
Re: Äventyrens betydelse (ot)
Min gamla Razor Ridge-kampanj var uppbyggd så, bara korta beskrivningar som sedan var tänkta att broderas ut efter behag, av både spelledare och spelare.
Upplägget var som en TV-serie (inspirerat av Buffy-spelet, även om kampanjen var mer en kombination av Buffy, Twin Peaks och Riket), med två säsonger (á 22 scenarios tänkta att kunna spelas ett scenario på en kväll). Varje säsong hade ett övergripande tema med en övergripande storyline och ett klimax, medan avsnitten ofta tog lite avstickare och bara drällde in lite mindre leads på överplotten.
Läs den här: http://rpglab.net/wiki/pmwiki.php/RazorRidge/RazorRidge (ingen klädkod för att få läsa den)
Det är något jag gillar. En sida är allt jag behöver, en bra idé som jag kan jobba utifrån.Organ said:Jag tycker ni ska släppa en rejäl bibba ensidessenarion.Arfert said:Vi har ju bara släppt ett äventyr till F! ännu, men det har sålt hyfsat än så länge. Så det blir nog fler äventyr framöver.
Min gamla Razor Ridge-kampanj var uppbyggd så, bara korta beskrivningar som sedan var tänkta att broderas ut efter behag, av både spelledare och spelare.
Upplägget var som en TV-serie (inspirerat av Buffy-spelet, även om kampanjen var mer en kombination av Buffy, Twin Peaks och Riket), med två säsonger (á 22 scenarios tänkta att kunna spelas ett scenario på en kväll). Varje säsong hade ett övergripande tema med en övergripande storyline och ett klimax, medan avsnitten ofta tog lite avstickare och bara drällde in lite mindre leads på överplotten.
Läs den här: http://rpglab.net/wiki/pmwiki.php/RazorRidge/RazorRidge (ingen klädkod för att få läsa den)