Man Mountainman
Storsvagåret
Poäng [NT]
NT = No Text (Ingen text)
NT = No Text (Ingen text)
Så vad är din invändning mot att konstruktion av äventyr ska diskuteras på rollspelsmakarforumet? SL är mottagaren, när han läser äventyret första gången, innan speltillfället, måste det konstrueras så att det hjälper honom att förmedla det till sina mottagare, vid speltillfället.Inget av det jag skrev i den andra punkten - "...strukturera äventyret (exempelvis via regler, skrivtekniker eller ren formgivning) - har något med hur det ska i slutändan förmedlas till spelarna utan till spelledaren. Om det ska förmedlas till spelarna (via spelledaren som du instruerar), så är det för mig något av en spelledarteknik som du förtäljer i ditt scenario.
Och därmed är det jag säger "skitsnack".Om man blickar från det från ovan, så ser man att vi inte kommer att komma överens då du anser att konstruktionen är en stor del medan jag anser att spelledartekniken är en större del.
Nä, jag vill inte slösa bort din dag med mer skitsnack, och det här forumet är inte platsen att diskutera det. Du får leta efter det på rolspelsforumet, där det tydligen hör hemma.som vill ha exempel på sådana frågeställningar som beskrivs i det andra citerade stycket
Okej, jag har nog missförstått dig.aktiviteten att skriva ett äventyr, att konstuera det så att det optimalt kan användas vid spelbordet, eller vid tusentals spelbord, sker inte vid spelbordet.
Bra, men eftersom du inte har några belägg för dina påståenden så vinner jag.Nä, jag vill inte slösa bort din dag med mer skitsnack, och det här forumet är inte platsen att diskutera det. Du får leta efter det på rolspelsforumet, där det tydligen hör hemma.
En sak till. Så länge du slentrianmässigt avfärdar mina inlägg som "skitsnack", så kommer inte vi att komma överens.
/Han som försökte poängtera "i slutändan" flera gånger, men det gick tydligen inte framSL är mottagaren, när han läser äventyret första gången,