Nekromanti Önskemål inför ny forumsplattform

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Jag vill ha modererande inlägg. Så som vi hade på gamla plattformen: man klickar i att ett meddelande blir modererat, och sen blir det jätte-iögonenfallande.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Jag vill också ha modereringar i eventuell vrållåda. Någon form av slashkommando som gör att ens vrål blir jätte-iögonenfallande.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Jag vill ha en funktion för att ladda upp bilder som fungerar och inte gör bilderna frimärkesstora.

Exempel: gamla WRNU
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Jag vill kunna infoga fler bilder från extern källa per inlägg än 4.

Exempel: Gamla WRNU
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Jag vill ha ett forumssystem på engelska. (Eller på svenska. Inte som den fruktansvärda mixen som vi har idag. Men helst på engelska)

Exempel: Kan väl inte behövas?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Jag vill ha ett forum som klarar av enkla saker som att klockan går från sommartid till vintertid.

Exempel: De flesta andra forum i hela världen.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Jag vill ha ett forum där populära svar (de som gillas/+1/upvotas mest) markeras tydligt på något sätt.

Exempel: Reddit.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Jag vill ha ett forum där viss kontroll av tråden kan ges till OP. Till exempel genom att kunna markera vissa svar som bra och viktiga (se ovan) eller markeras som oviktiga/gömmas.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Jag vill ha ett forum där användare själv kan visa vilka saker som listas under "senaste inlägg" och liknande. Vare sig det är underforum, kategorier eller taggar så vill jag kunna plocka bort de sektioner jag inte är intresserad av alls från så många vyer som möjligt.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Jag vill ha ett forum där det går att ignorera trådar. Skriver någon en tråd på ett forum/tagg jag följer men som är helt ointressant eller uppenbart inte kommer leda till något bra så vill jag kunna få det att försvinna från saker som senaste inlägg, olästa inlägg och liknande.

exempel: http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=272375
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,603
Location
Umeå
Jag vill ha möjligheten att skapa grupper, som blir antingen publika eller invite-only. Publika grupper skulle då kunna listas av vem som helst som kan lägga till sig själv i en grupp. De grupper du är med i visar sig som extra underforum för dig när du är inloggad. Exempel: phpBB.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,603
Location
Umeå
I kontrast till chrull vill jag INTE ha ett forum där upvotes ger spotlight på något sätt. Jag tycker det funkar skitdåligt på reddit och bara uppmuntrar korta småkomiska och lättsmälta inlägg. Långa och kontemplerande svar har helt enkelt färre läsare av sin natur och får färre upvotes oavsett substans.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,603
Location
Umeå
Jag vill att notifikationer ska försvinna från meddelanden när jag tittat på dem, eller plockas bort via någon simpel javascript-funktion när jag klickar ett kryss. Man ska inte behöva trycka på "Ta bort" som dessutom laddar om hela sidan. Exempel på det första: proboards (http://odd74.proboards.com), exempel på det andra: notifications i Google+
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,706
Location
Huddinge
Jag vill ha möjligheten att tagga användare i inlägg: att kunna skriva @Krank och veta att han kommer få ett meede4lande om att han är taggad så att han kommer komma och läsa mitt inlägg.

Jag tycker också det är dumt att man inte kan gilla sina egna inlägg, Låt mig gilla mig själv...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Björn Wärmedal;n48161 said:
I kontrast till chrull vill jag INTE ha ett forum där upvotes ger spotlight på något sätt. Jag tycker det funkar skitdåligt på reddit och bara uppmuntrar korta småkomiska och lättsmälta inlägg. Långa och kontemplerande svar har helt enkelt färre läsare av sin natur och får färre upvotes oavsett substans.
Just därför kombineras med det att ge kontroll till OP, så att OP kan highlighta bra svar starkare än resten av användarna.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag vill att anseende (eller gilla-o-metern), som vi har just nu, ska vara svårare att maxa ut. Dagens forum har inte varit uppe i ett år och vi har redan tre stycken som har max.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag vill att de automatiska titlarna (om man inte valt en egen titel), som ändras när man skriver flera inlägg, ska vara mer rollspelslika, som de var på det gamla forumet.
 
Top