Re: Vortzättnung 2
"Det här är en ganska så lång väg att gå om ni inte har mycket tid att lägga ner på kampanjen."
Om det är någonting jag har så är det tid. All tid i världen...
Jag föredrar att spelarna skall börja som människor eftersom att vampyrismen per automatik innebär makt. En vampyr kan med hjälp av discipliner eller sitt blod kuva vanliga dödligas vilja utan större ansträngning och är ofta fysiskt överlägsna de dödliga. Överlägsenhet är en egenskap RP definitivt inte ska ha i början... mouahahaha...
Despotiskt, men absolut nödvändigt för handlingens skull.
Och så lite lösa spån:
RP känner varandra efter att ha gjort lumpen i Tjetjenien ihop och efter att ha överlevt två år av brutala nollningar, kidnappningar, självmordsbombningar, summariska avrättningar och andra krigsförbrytelser så begav de sig kollektivt till möjligheternas stad Moskva för att starta en åkerifirma. Detta var drygt ett år sedan. Verksamheten hämmas ständigt av låg efterfrågan samt av det faktum att den lilla profit som görs oavkortat går till att betala skulder, "beskydd" från diverse mafiosi och mutor till milisen.
Den lokala milisen leds av Ilja Bratovitj - en korrupt, sadistisk och av och till helt sinnessjuk individ vars inavlade släkt i hundratals år har tjänat klan Tzimisce som trälar. Ilja är inblandad i en stor människohandelshärva där många hemlösa stackare har berövats sin frihet - inte för sina kroppars skull, utan för deras blod (även om kropparna kan komma väl till pass för en och annan Tzimisce som vill leka med Vicissitude...).
RP kommer att bli tvugna att slå sig in på den kriminella banan för att kunna överleva, och kommer därmed aktivt att delta i denna blodshandel. Hur det sedan går, om de vägrar att tjäna sabbaten när de väl får reda på vad deras arbete väl har för konsekvenser eller om de biter ihop och fortsätter jobba för dem trots det uppenbart omoraliska i verksamheten, vill jag att de skall rollspela fram.
There, RP blir rätt så omgående indragna i den övernaturliga världen. Jag kommer på mer allteftersom...
/Marukusu, estetiska överdrifter.