Björn_UBBT
Hero
Nja... det finns en annan färdighet som passar bättre att översätta som "övertala" Fast talk behandlar bara en väldigt kortvarig övertalning:
Exempel: En grupp tyska spioner ska ta sig in på en Amerikansk bas.
Vakt: Halt! Få se på era papper.
Tysken ger honom förfalskade papper.
Tysk: Skynda på! Vi har order om att träffa översten.
Vakten tittar upp från papprena innan han hinner titta igenom dem ordentligt
Vakt: Jaha? Då måste jag ringa och kontrollera det
Tysk: Hörru du, jag är en personlig vän till översten. Om han får reda på att du uppehöll mig här längre än nödvändigt så kommer du att få latrintjänst innan du kan räkna till tre!
Vakten tvekar några sekunder innan han gör honör och släpper förbi gruppen. Några minuter senare så börjar vakten tänka efter och bestämmer sig för att ringa till översten i alla fall.
Sedan så finns det en färdighet som går ut på att övertala folk så att de får samma synpunkt som en själv i veckor, månader och till och med år.
Exempel: En grupp tyska spioner ska ta sig in på en Amerikansk bas.
Vakt: Halt! Få se på era papper.
Tysken ger honom förfalskade papper.
Tysk: Skynda på! Vi har order om att träffa översten.
Vakten tittar upp från papprena innan han hinner titta igenom dem ordentligt
Vakt: Jaha? Då måste jag ringa och kontrollera det
Tysk: Hörru du, jag är en personlig vän till översten. Om han får reda på att du uppehöll mig här längre än nödvändigt så kommer du att få latrintjänst innan du kan räkna till tre!
Vakten tvekar några sekunder innan han gör honör och släpper förbi gruppen. Några minuter senare så börjar vakten tänka efter och bestämmer sig för att ringa till översten i alla fall.
Sedan så finns det en färdighet som går ut på att övertala folk så att de får samma synpunkt som en själv i veckor, månader och till och med år.