Nekromanti Översättningar

chrull

Stockholm Kartell
Ska det verkligen heta Polare? Vänner klingar bättre i mina öron.

seinet

Swashbuckler
Ämne låter bra tycker jag

Just för att man säger "diskussionsämne" och inte "diskussionsärende".

/Seinet Wintermute - Håller på att lira lite WoW samtidigt

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Citerat av: Gardener</div><div class="ubbcode-body">Kanske det, vad tycker ni andra?

Det är översatt från UBB Buddies. </div></div>

Föredrar också Vänner.

Anders Åstrand

Swordsman
I avancerad sök snubblade jag både en och två gånger över "Visningsnamnsökning" innan jag förstod vad det skulle betyda. "Skrivet av användare:" eller något tycker jag är bättre, särskillt som "Visningsnamnsökning" låter som en separat funktion och inte en inställning för att begränsa sökresultatet till inlägg skrivna av en viss användare.

Jag tycker inte om "mina saker". Jag tycker i så fall "dina saker" är bättre. Det är websidan som presenterar mina saker för mig, och borde således presentera dem som "dina". Fast egentligen vore något helt annat namn bättre, "Meny" t.ex. verkar inte användas någon annanstans vad jag kan se. Som många andra tycker jag också att Polare borde bytas ut till vänner, och kakor till cookies. Eller är Kakor en etablerad översättning av den typen av cookies som avses? Jag har nog inte hört den användas "seriöst" förrut.

Feliath

Swashbuckler
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Jag håller personligen med om att det borde vara Din/Ditt. Men folk som (förhoppningsvis) vet bättre än mig angående copywriting och användbarhet brukar säga att det är mer tilltalande och personligt med "mitt". Eller nåt.</div></div>
Det är skitsamma vad de säger, påstår de det är de tölpaktigt okunniga. Användaren »tilltalas« ju av forumet, och det bör alltså göras i andra person, inte första. Första syftar såsom påpekats på själva forumet, eller möjligen den som så att säga antas vara på andra änden. Fast jag tror nog inte så många av oss föreställer sig att de är inbegripna i en konversation med dig när de interagerar med forumssystemet :gremsmirk:

/Feliath — copywriters som inte börjar med språklig korrekthet borde det vara skottpengar på

Gardener

Champion
Fast det är ju "mina" saker jag får, inte "dina". Och ingen annans heller. Så jag köper inte argumenten. Oavsett hur mycket ni tycker andra suger.

Gardener

Champion
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Citerat av: Dante</div><div class="ubbcode-body">Ämne - tråd - inlägg.

Allt som behövs. </div></div>

Nu ska alla Ärende vara utbytta till Ämne.

Anders Åstrand

Swordsman
Nu vet jag inte om det här är känt redan, men Mina Saker->inställningar verkar ha missats i översättningen.

Gardener

Champion
Nej, den är förbaskat lång och jobbig. Har inga planer på att översätta den själv. =]

Kan däremot kopiera över gamla texter från förra forumet nån dag. Har dock inte sett det som akut.

chrull

Stockholm Kartell
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Citerat av: Gardener</div><div class="ubbcode-body">Nej, den är förbaskat lång och jobbig. Har inga planer på att översätta den själv. =]

Kan däremot kopiera över gamla texter från förra forumet nån dag. Har dock inte sett det som akut. </div></div>

Hur gör jag lättast för att översätta den åt dig?

Feliath

Swashbuckler
Men... vafan? Sade du inte själv att du tyckte din/ditt lät bättre i inlägget jag svarade på? Jo, kolla, det ser ut så för mig i alla fall. Min poäng hela tiden var ju att det var du som hade rätt och copywritrarna som hade fel, för att de är dåliga.
Dåliga, dåliga människor. :gremgrin:

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Fast det är ju "mina" saker jag får, inte "dina".</div></div>
Öh...ja? Det är ju just det, det är dina saker, inte forumets. Alltså borde det stå »dina saker« på menyn, eftersom den menyn är en del av forumet och inte av dig.
Eller också har du tatuerat in en skärm i electric ink på bröstkorgen och låter andra surfa forumet med din användare, vad vet jag.

/Feliath — det skulle ju åtminstone förklara det abrupta åsiktsbytet

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Slintande på tangenterna

På en användares profil, där det borde stå "Hobbyer", står det "Hoobyer".

/tobias

Man Mountainman

Storsvagåret
I "inloggade"-listan så är "spiders" översatt med "sökmotorer".

När jag läser ordet "sökmotor" så tänker jag på Google, Yahoo! osv, alltså söktjänster. Är inte "sökrobotar" eller något liknande ett lämpligare ord för företeelsen ifråga?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Och varför ska de över huvud taget visas?

Om jag finge bestämma skulle Inloggaderutan bara visa inloggade registrerade användare som inte är osynliga.

Alltså: Bort med osynliga användare; bort med gäster; och bort med spindlarna/sökmotorerna.

Snow

Swashbuckler
tooltippen på smileysen vid användarnamnet har för dig Gardener texten: "Inloggad happy".