Nekromanti ”Idag vill jag ha …”

Arntsen

Warrior
Johan K said:
Idag vill jag ha en spelgupp med folk som lirar M:UA & gärna en gamla rävar i nämnda spel.
Hade jag velat ha med.
Och en öl.
Och barnvakt.
Och en bekantskapskrets som kryllade av spelledare så jag också fick lira som spelare nån gång.
Och sist men inte minst, mer tid till rollspel.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Idag vill jag ha inspiration för att skriva en ny "20 saker..." till Nor Bannog.

DeBracy

Hans E Magnusson said:
DeBracy said:
Idag vill jag ha inspiration för att skriva en ny "20 saker..." till Nor Bannog.
20 anledningar varför man borde välja Saga framför Harn
Äsch, den tabellen skulle ju bara vara skojig om man spelade i MattiasLejbrinks kampanj och vill trolla. XD

Recca

Femme Fatale
Min kille i min säng, nu. Istället för på andra sidan jorden i Nynäshamn. *Snyft.*

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Arfert said:
Hans E Magnusson said:
20 anledningar varför man borde välja Saga framför Harn
Saga är fan så mycket bättre än Harn. :gremwink:
Hörru latmask, 20 skäl var önskade! Leverera! :gremwink:

(Men ärligt, vem vill spela Harn framför Saga?)

Krille

Super Moderator
  • Ett färdigt manus till Järn.
  • En klase bilder av John Howe.
  • Två veckor med Dante.
  • En framgångsrik crowdfundingkampanj.
  • Ett tryckeri som väntar på Dantes original.

DeBracy

Jodu, idag vill jag ha ett appendix med figurspelsregler längst bak i modulen om Marksland och Alberan till Saga. Jag tänker 15 mm skala, tre-fyra figurer på en bricka får representera fler på klassiskt figurspelsmanér. En översättning på Mighty Armies helt enkelt kanske. Plus en kampanjkarta och regler för hur det går för "SLP"-baronier, för man kör ju i inbördeskrigen innan noroginvasionen.

Och framförallt vill jag ha några snygga och färdigmålade små arméer.

DeBracy

• Ett färdigt manus till Järn.
  • En klase bilder av John Howe.
  • Två veckor med Dante.
  • En framgångsrik crowdfundingkampanj.
  • Ett tryckeri som väntar på Dantes original.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Någon som tar mina LaTeX-filer och gör vad som krävs för att publicera dem för en vidare marknad. Personen får gärna lösa marknadsföring också.

När spelen väl är skrivna vill jag bara göra momentet där man tar de feta pengarna som forsar in på kontot och köper helikoptrar och snabba bilar.

DeBracy

• Ork att styra upp lite spelande, nätledes eller lokalt på orten (men jag vet inte riktigt var man söker spelare i Bollstabruk …).
  • En snygg utgåva av Swords & Wizardry.
  • d20-modden E6 i fristående bok, möjligen med en tunn fernissa av senmedeltida setting.
  • Maskeradmasker från Venedig och svarta kåpor till en hel spelgrupp + djärvheten att göra nåt superpretto/supermelodramatiskt på konvent.
  • En bok med AGE-systemet från Dragon Age-rollspelet nerkokat till verktygslåda.
  • En 64 sidor lång version av RuneQuest 6, med ett enda superenkelt magisystem eller helt utan.
  • En klar uppfattning om vad jag vill göra/spela på GothCon i år.

Bunny

Crazy like a fool
Demonprinsessan said:
  • Maskeradmasker från Venedig och svarta kåpor till en hel spelgrupp + djärvheten att göra nåt superpretto/supermelodramatiskt på konvent.

• Ja, hur ägigt vore inte det? Det här gick jag igång på. Mask skaffade jag mig nyligen när jag var och såg Phantom of the Opera.