(nu börjar det här inlägget passa bättre under spelmöten, så vi får väl se om någon välvillig moderator vill flytta det dit).
Lyckades få snurr på min Apple-TV som tillsammans med en Ipad och Powerpoint blev perfekt som presentation kring fraktioner och rymdstationen Coriolis. Trots att jag kokade ner texterna en hel del från originalet så blev det nog lite tungt att lyssna på, men jag tror ändå det betalar sig i längden att spelarna uthärdade spelvärlds-undervisningen.
Det blev lite snurrigt att få spellistan (som i sig blev väldigt stämningsfull) att rulla samtidigt som jag körde presentation under själva scenariot och behövde samtidigt stämma av anteckningar i PPT:n och i PDF:en till scenariot. Informationen som man vill delge spelarna är helt enkelt lite för utspridd i PDF:en och även om jag lyckades samla den någorlunda så blev det lite väl mycket bläddrande.
Flowcharten blev en bra trygghet för att snabbt få en överblick på vart RP hade varit och vilka ledtrådar de fångat upp. Det verktyget kommer jag förmodligen jobba vidare med framöver.
Jag blev lite förvånad att vi (trots mina presentationer i mötets inledningen) hann spela klart första akten, vilket var ett personligt mål för dagen. Hade även förberett andra akten någorlunda (just in case), men nu kändes det bra att vi kunde avrunda i lagom tid (ca 6 timmars spel).