Nekromanti 100 bra bitch quests

God45

#PrayersForBahakan
Jag såg just Noah Antwilers recension av FF 14 där han tar upp problemet med att rollspel börjar med vad han kallar "bitch quests". I det här fallet att leverera en paj följt av att slåss mot nyckelpigor. Sådana här quests finns i början på väldigt många datorrollspel och i skrämande många bordsrollspel. För det mesta innefattar de extra stora råttor på något sätt. De suger nästan alltid. Speciellt om de innehåller stora råttor.

Så jag tänkte att vi kunde hitta på några lågnivå quests som faktiskt är bra men som ändå kan delas ut från en anslagstavla utanför en bar eller kyrka. 100 är ett bra nummer för då kan man ha en d100 tabell. Så, låt oss se vad vi kan hitta på:

1. Bagaren Jenssens hus är hemsökt och han vågar inte vara där på nätterna. Han vill att äventyrarna undersöker och gärna blir av med spöket. Det visar sig att spöket egentligen är bokbindaren Hansen som skrämmer Jenssen med läskiga ljud eftersom Jenssen har en affär med Hansens fru. När de avslöjat detta vill båda parteran att gruppen mördar den andra och är beredda att betala för det.

2. Någon mördar stadens tiggare och lämnar inga spår förutom huggen som dödat dem. Visar sig att det är den lokala grevens son som blivit besatt av magisk amulett och mördar dem. Får vakterna reda på detta är de för rädda för grevens inflytande för att göra något åt det.

3. Alkemisten Schenker vill att gruppen fraktar en vagn full med nitroglycerin genom skogen till närmsta by. Vägarna dåliga, bron nästa bortspolad och lokala goblins speciellt anti-sociala.

Fjodor Pollett

Swordsman
4. Mjölnaren i byn har problem med råttor i källaren, och anställer en grupp äventyrare för att utrota dem. Råttorna (som är intelligenta och organiserade pga en olycka i ett laboratorium i närheten) anställer spelarkaraktärerna som vakter. De är beredda att betala fyra mjölsäckar om anfallen stoppas, det dubbla om en fredlig lösning kan uppnås.

CapnZapp

Myrmidon
Haha! Nyckelpigor... så förnedrande :)

Själv är jag stolt över att slåss med (små) hundar och kråkor. När man är nära döden dricker man en glassbägare.

Ähum, nåväl, till din fråga. Blir du harmsen om jag gör såhär...

5-100) valfritt äventyr till WFRP

;-)
God45 said:
WFRP har jäkligt bra bitch quest ;) Den bästa är den i en av kampanjerna där de skickar ut en för att hitta en försvunnen höna vilket är så förnedrande som det går och sedan slutar det med att man slåss mot en blood dragon i en uråldrig krypta.