Nekromanti 100 rollspel att spela innan du dör?

Genesis

Ni dés ni maître
Jag har spelat ett tradrollspel, alltså har jag spelat dem alla. Plus ett antal indierollspel. Så jag kommer ganska högt i siffrorna, fast jag är för lat för att räkna.

(Till folk som inte fattar att jag skämtade: jag skämtade.)

Big Marco

Läskig
Om man räknar med en-sessioner från konvent o dyl så hamnar jag på 37 spelade spel. Betyder det att jag är bäst?

Bjorn

Hero
Marco Behrmann said:
Om man räknar med en-sessioner från konvent o dyl så hamnar jag på 37 spelade spel. Betyder det att jag är bäst?
Ja! Men det viste vi ju redan.
(Eller ja, jag hade kunnat tänka mig Krille i top också. Men han är ju en AI så det räknas likssom inte.)

/Bjorn

Arfert

Facit
Jag insåg just att jag spelat 38 av dem som fanns på listan, om man räknar in testspel på konvent och liknade... plus ett gäng andra som inte fanns på listan.

Insåg också att jag ALDRIG spelat ett superhjältespel. Fast jag äger flera. Får väl bli ändring på det vid tillfälle...

Eksem

Champion
Re: Det måste vara fel på den här listan!

Jag har aldrig förstått uttrycket "asshat", är det som "stjärtfeja", eller vadå?

Eksem

Champion

Ah, jag täntke att det hade något med franska att göra, som "simple" och "provocateur".

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Arfert said:
Jag insåg just att jag spelat 38 av dem som fanns på listan, om man räknar in testspel på konvent och liknade...
Grattis du slog just Marco.

Gissar att han nu sitter och planerar att göra ett flertal partier med spelen han saknade just nu bara för att gå om dig igen. :gremwink:

Arfert

Facit

Då får han jobba, jag är nu uppe i 60+ spelade rollspel, när jag kollat igenom min bokhylla med spel.. ;-)

..men jag har trots allt några års försprång, tror jag.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Tänkte mest på listan då, i allmänhet räknar jag med att både du och Marco (och alla andra här) kan minst fördubbla sitt antal. Är det orealistiskt tänkt?

Johan K

Gammal & dryg
Har väll spelat ett 10-tal spel ifrån listan, men känner att man har lite att jobba med. Trotts att man hållit på ett tag med rollspel..
Antar att det bara är att fortsätta beta av listan här.. =)

/ Johan K, som är sugen på GC!!