Bassejr
Hero
Jag har ofta stött på problemet när jag rollspelar med vänner att de inte kan hitta några trovärdiga koncept till sina karaktärer. Även när vi diskuterar länge och väl om sandboxande, att karaktärerna måste ha egna tankar och önskningar, och att jag vill att spelarna och karaktärerna ska kunna driva storyn i alla fall lite, kommer spelarna till mig och säger "Så vad ska vi göra?".
Så här vill jag att ni ska hjälpa mig skriva en lista. En lista på 1001 generiska karaktärsmotivtioner, mål, ambitioner, och önskningar. Punkter som i framtiden, förhoppningsvis, kommer kunna hjälpa mig och mina spelare att ha en kampanj där karaktärerna har önskningar och drivkrafter.
1. Karaktären är revolutionär och vill samla folk till att störta landets/världens regering eller styrande krafter, til förmån för:
1.1. Totalt kaos
1.2. Guden för blodsurplande, mörker, spindlar, och allt ont
1.3. en ambitiöst utopisk direkt demokrati
1.4. för att själv ta makten över världen och bli diktator.
2. Karaktären tillbad en gud i ett tempel på ett berg någonstans. Guden dog, och i frustration över att hen levt som eremit på bröd och vatten i tio år vandrar denne ut i världen för att
2.1. hitta en ny gud att dyrka
2.2. Upplysas som gud och starta en egen sekt på en helt annan, mycket bättre, bärgstopp.
EDIT: Props till God45 för munk-id´en.
Så här vill jag att ni ska hjälpa mig skriva en lista. En lista på 1001 generiska karaktärsmotivtioner, mål, ambitioner, och önskningar. Punkter som i framtiden, förhoppningsvis, kommer kunna hjälpa mig och mina spelare att ha en kampanj där karaktärerna har önskningar och drivkrafter.
1. Karaktären är revolutionär och vill samla folk till att störta landets/världens regering eller styrande krafter, til förmån för:
1.1. Totalt kaos
1.2. Guden för blodsurplande, mörker, spindlar, och allt ont
1.3. en ambitiöst utopisk direkt demokrati
1.4. för att själv ta makten över världen och bli diktator.
2. Karaktären tillbad en gud i ett tempel på ett berg någonstans. Guden dog, och i frustration över att hen levt som eremit på bröd och vatten i tio år vandrar denne ut i världen för att
2.1. hitta en ny gud att dyrka
2.2. Upplysas som gud och starta en egen sekt på en helt annan, mycket bättre, bärgstopp.
EDIT: Props till God45 för munk-id´en.