Krille
Super Moderator
20: Världen är en serietidning. Magi är att övertyga tecknaren att rita om rutorna så att de funkar bättre med vad du vill.
Jag med! Trodde du skulle sparka bakut ála Bränn Aldis. Ibland är det kul att ha fel!God45 said:Jag gillar verkligen den här och vill spela en sådan magiker nuCybot said:8. Elementar andar gör allt jobbet. De älskar musik, sång och att vara nyttiga på sagolika äventyr, så alla magiker är trubadurer och barder som räddar jungfrur från elaka banditer, stjäl från de rika och ger till de fattiga, sjunger visor om romantisk kärlek och höviska riddare.
Jag gjorde ju bränn Aldis eftersom jag ju gillar Blue Rose och Aldis. Jag kan bara inte tänka mig att spela det som Blue Rose är menat att spelas, jag känner mina egna begräsningarDeBracy said:Jag med! Trodde du skulle sparka bakut ála Bränn Aldis. Ibland är det kul att ha fel!God45 said:Jag gillar verkligen den här och vill spela en sådan magiker nuCybot said:8. Elementar andar gör allt jobbet. De älskar musik, sång och att vara nyttiga på sagolika äventyr, så alla magiker är trubadurer och barder som räddar jungfrur från elaka banditer, stjäl från de rika och ger till de fattiga, sjunger visor om romantisk kärlek och höviska riddare.
Kan dock inte ta cred för det (inte för allt i alla fall). Att det är elementarandar som gör de mesta grovjobbet är baserat på hur magin fungerar i Katherine Kerrs Deverry berättelser där Vildfolket (lägre elementarandar) och Elementens herrar är de som står bakom fysisk påverkan. Dweomermästare (magiker) kan befalla vildfolket medans relationen till Elementens herrar är lite mer tvetydig.DeBracy said:Jag med! Trodde du skulle sparka bakut ála Bränn Aldis. Ibland är det kul att ha fel!God45 said:Jag gillar verkligen den här och vill spela en sådan magiker nuCybot said:8. Elementar andar gör allt jobbet. De älskar musik, sång och att vara nyttiga på sagolika äventyr, så alla magiker är trubadurer och barder som räddar jungfrur från elaka banditer, stjäl från de rika och ger till de fattiga, sjunger visor om romantisk kärlek och höviska riddare.
Diggar verkligen den härrjonas said:32. Världen är ofärdig. Vissa individer kan uppleva/se var världen kan patchas och somliga med viljestyrka och träning kan fylla i dessa luckor efter eget gottfinnande. Men världen färdigställs samtidigt och fler och fler av dessa läckor täpps. Möjligheten att utöva magi försvinner gradvis.
Elit! Som nåt slags lägre gradens Brahman. Skulle kunna funka bra i en Kult-liknande fantasyvärld.God45 said:29. Alla vet att desto färre saker av någonting som finns desto mäktigare är det. Magiker är alla det sista av något, "Den sista fria manen", "Den sista av de södra svartalverna" eller kanske "Den sista medlemen av en familj". Desto större det de en gång tillhörde var desto mäktigare är de.