Nekromanti 11 rollspel du måste spela innan du dör

Mogger

Hipsteranka
Nes said:
Ja, ursäkta! Missade nog den första raden.
Tror inte att Mouse Guard hade kvalat in på den listan heller. :gremsmile: Möjligtvis hade jag tagit med Burning Wheel.

Nes

Veteran
Illa! Det borde kvalas in bara på grund av den höga mysfaktorn.

Krille

Super Moderator
Nes said:
Illa! Det borde kvalas in bara på grund av den höga mysfaktorn.
Mouse Guard har inte direkt nån mysfaktor om man tittar bortom de mysiga teckningarna. Det är slippery slope och nedbrytning och svåra val, och möss är äckliga skadedjur. :gremgrin:

Är det mysfaktor som man är ute efter så skulle jag föreslå Golden Sky Stories. Jag har förstås inte spelat det än, för jag tror att de fyra andra som skulle kunna vara intresserade bor i Stockholm, Malmö, Arvidsjaur respektive Umeå.

Har man nämnt Golden Sky Stories så måste man också nämna Panty Explosion, och eftersom det är världens objektivt bästa rollspel så förstår jag inte varför det inte är på min lista. Men det är väl lite samma problem med PE som GSS: de fyra andra som vill spela det bor i Stockholm, Malmö, Arvidsjaur och Umeå. Och det är inte heller ett dugg mysigt. Mer mobbad psyko-flicka med psykiska krafter i regn.

Eksem

Champion
Krille said:
Är det mysfaktor som man är ute efter så skulle jag föreslå Golden Sky Stories. Jag har förstås inte spelat det än, för jag tror att de fyra andra som skulle kunna vara intresserade bor i Stockholm, Malmö, Arvidsjaur respektive Umeå.
Sounds like Skype!

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag gillar din lista. Spelen får stå som representanter för någon större rörelse eller ett fenomen.

Nes

Veteran
Jag kan tänka mig att testa de flesta spel, så mig har du ju alltid som backup i Götelaborg.