För närvarande anser jag att en ökning på 30% räcker gott och väl. Senare när föreningen är mer etablerad och har en regulär verksamhet då har vi också säljargumenten för att våra medlemmar ska betala 50 kronor.krank said:Inte för att vi kanske bryr oss, men vi bör kanske vara medvetna om att vi får lägre bidrag om vi inte har minst 50:- medlemsavgift. Fast det är väl inte som att vi är i skriande behov av pengar direkt.
Medhåll. Jag tänkte mest att det vore bra att ha alla korten på bordet, så att mötet fattar informerade beslut =)Persson said:För närvarande anser jag att en ökning på 30% räcker gott och väl. Senare när föreningen är mer etablerad och har en regulär verksamhet då har vi också säljargumenten för att våra medlemmar ska betala 50 kronor.
Dvs. en höjning av 30% när en medlemsavgift blir aktuell, eller att vi ändå bör höja 30% redan nu?Persson said:Solvebring och Gardener kan ni tänka er att jämka er med mitt förslag om en höjning på 30%?
Redan nu. Fast nu när jag tänker efter så vore en höjning med 185% mer motiverat för att finansiera höga ambitioner.solvebring said:Dvs. en höjning av 30% när en medlemsavgift blir aktuell, eller att vi ändå bör höja 30% redan nu?Persson said:Solvebring och Gardener kan ni tänka er att jämka er med mitt förslag om en höjning på 30%?
Jag tror att det är lite drastiskt med en höjning på hela 185%, faktiskt. Det kan kännas mer motiverat när och om föreningen faktiskt skaffar sig höga ambitioner.Persson said:Redan nu. Fast nu när jag tänker efter så vore en höjning med 185% mer motiverat för att finansiera höga ambitioner.solvebring said:Dvs. en höjning av 30% när en medlemsavgift blir aktuell, eller att vi ändå bör höja 30% redan nu?Persson said:Solvebring och Gardener kan ni tänka er att jämka er med mitt förslag om en höjning på 30%?
Även jag ställer mig bakom en ökning utav medlemsavgiften på 30%.poniz said:Jag tror att det är lite drastiskt med en höjning på hela 185%, faktiskt. Det kan kännas mer motiverat när och om föreningen faktiskt skaffar sig höga ambitioner.Persson said:Redan nu. Fast nu när jag tänker efter så vore en höjning med 185% mer motiverat för att finansiera höga ambitioner.solvebring said:Dvs. en höjning av 30% när en medlemsavgift blir aktuell, eller att vi ändå bör höja 30% redan nu?Persson said:Solvebring och Gardener kan ni tänka er att jämka er med mitt förslag om en höjning på 30%?
30% låter väldigt rimligt, däremot. Då blir alltså den nya medlemsavgiften M =m*1,3, där m är den nuvarande. Det betyder alltså att vi fortfarande har en avgift på exakt noll kronor, men 30% högre än nu.
Det känns som en stark markering. Jag är på
Likaså jag röstar enligt Perssons förslag.Vicotnik said:Även jag ställer mig bakom en ökning utav medlemsavgiften på 30%.
Awwww....poniz said:Jag tror att det är lite drastiskt med en höjning på hela 185%, faktiskt. Det kan kännas mer motiverat när och om föreningen faktiskt skaffar sig höga ambitioner.Persson said:Redan nu. Fast nu när jag tänker efter så vore en höjning med 185% mer motiverat för att finansiera höga ambitioner.solvebring said:Dvs. en höjning av 30% när en medlemsavgift blir aktuell, eller att vi ändå bör höja 30% redan nu?Persson said:Solvebring och Gardener kan ni tänka er att jämka er med mitt förslag om en höjning på 30%?
30% låter väldigt rimligt, däremot. Då blir alltså den nya medlemsavgiften M =m*1,3, där m är den nuvarande. Det betyder alltså att vi fortfarande har en avgift på exakt noll kronor, men 30% högre än nu.
Det känns som en stark markering. Jag är på
Jag underkänner det argumentet baserat på följande ståndpunkter.solvebring said:Och nej, jag ställer mig inte bakom det förslaget eftersom protokollet skulle bli högst förvirrande - vi har inge medlemsavgift men har höjt med 30%. Det blir bara knäppt, speciellt om Sverok helt plötsligt inte skulle förstå den lilla vitsen i vår rapport.
Persson said:Jag underkänner det argumentet baserat på följande ståndpunkter.solvebring said:Och nej, jag ställer mig inte bakom det förslaget eftersom protokollet skulle bli högst förvirrande - vi har inge medlemsavgift men har höjt med 30%. Det blir bara knäppt, speciellt om Sverok helt plötsligt inte skulle förstå den lilla vitsen i vår rapport.
1. Vi är en självständig förening med eget juridiskt namn. Våra beslut ska grunda sig på vad vi i föreningen vill, inte vad Sverok vill. Sen är det naturligtvis så att Sverok ställer vissa krav för att dela ut pengar.
2. Det är inte besluten som gör ett otydligt protokoll. Ett dåligt författat protokoll blir däremot otydligt. Jag är övertygad om att vår mötessekreterare kommer klara av den uppgiften utmärkt.
3. Beslutet är roligt. Därför bör beslutet fattas.
Jag föreslår att vi går till beslut på det här förslaget eftersom inga andra verkar ha stöd hos mötet.Persson said:Föreslår att medlemsavgiften höjs med 30%.