Instämmer.
Smart, okänt, krångligt, mycket att hålla reda på. /images/icons/smile.gif
Jo, men det verkar riktigt läcker det här.. Cluedo möter Baron von Munchausen? Lite svårt var det för mig att sätta mig in i det dock, jag fattade ju vad det handlade om, men t. ex "bevis" kändes lite krångligt.. Speciellt krångligt blir det ju för dom som aldrig spelat rollspel förut, men det är bara att strukturera så..
Älvor kan väl pookerna också heta? Fusklapp låter smart.
Mycket bra med exempel! Kanske en sida eller två ska ägnas åt en liten novell som beskriver en typisk rättegång, med en illustration på älvadrottning på "framsidan"..
Nu blir det en massa blaj:
Jag fick mig en liten bild av hur det kan se ut, som jag trivs väldigt bra med.. Jag ritar en skiss (måla på riktigt kan jag ej) och skannar in om folk vill se.. Om det finns intresse så kan ni ju läsa vidare, så ska jag försöka beskriva den i ord..
*Stämmning: Natt, dröm, älvalandet, drottningens palats. Svart-vitt. Skarpa "mosaik-mönster" kanske?
*Drottning går ner för spiraltrappa till vänster. Kroppen vänd mot oss, ansiktet i profil, vänt till höger mot pookerna. Vit lång klänning som släpar, svarta läppar. Lite uttråkad blick.
*3 eller 4 pooker vid ett bord till höger i beskrivande/urskuldrande positioner. Kanske en som ser ut som en älvaadvokat, en som ser ut som en kvistgubbe..
*Bakgrunden: En stor, hög och tom sal, som vi ser i sidled. Bakom drottningen och spiraltrappan svänger salen "längre in" i bilden. Stora romerska bågar ut mot natten. Folk?
*Förgrunden: Juryns silluetter, eller någon annan sorts representation av dom.
Hjälpte kanske till idén för ev. framsida?