Nekrofili! :^)
Jag älskar när gamla trådar grävs upp på det här sättet.
Det låter som ett otroligt kul spel! Har det hänt något mer sen 2002?
Först: tackelitack!
Sedan: Egentligen inte, tyvärr. Eller jo, jag har ett par bilder ritade någonstans, för jag tänkte att en tecknad serie kunde användas för att visa stämningen. Jag kom en bit, men kunde inte teckna drottningen på något annat sätt än så som hon ser ut i Disneys Alice i Underlandet, och det kändes lite för billigt. Sedan, som så mycket annat med mig, så rann det mesta ut i sanden. Ett par varianter på domstolsprocessen har föreslagits (bl.a. i den här tråden), men annars så har reglerna mer eller mindre varit konstanta från första början.
Regelfråga: Om man fått beviset/spåret Mustache och glasögon ditmålade på drottningens porträtt kan man då t ex berätta att man målade dit det för att få vakten som jagade en att vrida sig av skratt så man kunde binda ihop hans skosnöre och sticka därifrån – och därigenom erkänna att man förstörde drottningens porträtt?
Det är ju en alldeles
förträfflig lösning. Exakt så skall spelet spelas!
Kan man bränna upp hennes katt, göra vakterna galna och första hennes mat?
Absolut! Åtalet gäller enbart det här specifika brottet man spelar om - eventuella andra missdåd kan man ju lika gärna skryta om medan man har chansen.