Nekromanti 1600 kcal om dagen

Wilmer

Hero
När jag först läste sin post så trodde jag att du blandade korten i början av dagen så att det röda kortet kunde komma närsomhelst men i genomsnitt skulle du få i dig 800 kcal :gremwink:

Om ens dagliga intag slumpas så kommer man verkligen lära känna sin kropp efter ett tag!

rjonas

Hero
Wilmer said:
När jag först läste sin post så trodde jag att du blandade korten i början av dagen så att det röda kortet kunde komma närsomhelst men i genomsnitt skulle du få i dig 800 kcal :gremwink:

Om ens dagliga intag slumpas så kommer man verkligen lära känna sin kropp efter ett tag!
Det är vidöppet för house rules.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
w176 said:
Jag bör ligga på ca 1600 kcal om dagen, men jag ids inte närings och enegiberäkna allting själv.
Nu räknar jag nästan med att det här inte alls är nåt som är användbart, men jag tänkte passa på att flika in ett litet inlägg om hur jag gör.

För det första brukar jag lyssna på min kropp vad gäller näring. Den har varit ganska bra på att tala om för mig vad jag behöver tidigare, och vad jag vet lider jag inte av några bristsjukdomar eller så. Möjligen börjar jag fundera på om det är något vajsing med blodtrycket, men det får bli en annan fråga. Nå, näringsmässigt har jag inget att tillföra.

Däremot räknar jag ju kcal för allt jag äter. Men det är väl ingen människa som orkar sitta med miniräknare och grejer? Nädå, istället använder jag en hemsida med det fåniga namnet MyFitnessPal. Där finns jättemycket redan inskrivet, och man kan skriva in eget. Eftersom jag är en bekväm och fantasilös själ så upprepas min matsedel ganska mycket, så jag kan skriva in det mesta jag äter och sedan bara notera typ "1/2 panna hemlagad kättfärssås" så berättar siten för mig hur många kalorier det innebär, hur mycket jag har kvar till mitt dagsmål, etc. Motionerar jag så matar jag bara in vad t.ex stegräknaren eller liknande säger, annars finns massor av såna aktiviteter också redan ifyllda. Bara att använda. 60 minuter walking a' 3.5 mph, till exempel.

Och i slutet av dagen klickar jag "complete this entry" och så får jag ett fint "om du fortsätter som du gjorde idag så väger du såhär lite om fem veckor".

Nu inser jag att det är för mycket krångel för många att hålla på och föra matdagbok, trots att den räknar själv, men jag ville bara dela med mig =) Feel free to ignore.