Nekromanti 2 frågor

inte

Veteran
Hur mycke brukar dina karaktärer ha i min spelgrupp har vi inte värden över 15 i något (utom möjligtvis modersmål)

Helmgast
Smedungen

Han var ju KRAGG och hade styrka över 21. Då blir han automatiskt lite onormal. Men, jag förstår dig, det är inte kul att spela normal med 8-13 i alla attribut och inget fv över 12. Stadsvaktsvarning.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Largoi

Warrior
Re: Normal?

Ja det finns 100.000 soldater i jargien, men det bor också 6.000.000 pers där... inte så värst många sett på det stora hela, min "vanligaste" karaktär var en adasisk krokodil uppfödare, han sög på allt (fast inte på krokoodiler) kunde inte slåss och dog, ska inte göra en kille som inte kan slåss det funkar ju inte

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...

Largoi

Warrior
Re: Smedungen

Så länge man spelar med andra vanliga rollpersoner (alltså ingen alvisk ärkemagiker, dessa är INTE vanliga) och spelar en kampanj som ställer andra krav på rollpersonerna än höga färdighets värden och höga attribut så går det väl bara bra?

Ignatius

Veteran
Hur mycke brukar dina karaktärer ha?

Det beror på. De flesta brukar ha minst 15 i sitt vapen och i att undvika. Men ibland spelar man folk som är lite sämre. Det varierar.

-Ignatius

Onormal och onormal. Han själv visste inte att han var en kragg (hittad i korg), hade en fru och ett flertal barn. Det är rätt normalt liv om jag får säga min mening.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Ignatius är lite ödmjuk och vill inte berätta om sin zhan (rädd för att bli kallad kobold?) som fick 24 i svärd spec, på obhezhan. Vi såg alla förbättringsslagen så han fuskade inte, bara otrolig tur med tärningarna.

Ignatius

Veteran

han sög på allt (fast inte på krokoodiler) kunde inte slåss och dog

En rollperson som inte kan slåss kommer inte att överleva. Man behöver en stridsfärdighet annars klarar man sig inte eftrsom strider är en rätt stor del i rollspel.

-Ignatius

Jargiens arme är lite mer än så, med tanke på att de är mycket mer än thalamurs arme på 160,000 pers. Kanske 500,000. Det betyder att det blir en av de vanligare yrkerna i jargien.

Helmgast

Han hade 10 barn och inget missfall. Han var rätt stor också.

Helmgast
Han bleknar i jämförelse med Benji, som hade 42 spec mot Lelldorin. Han var Silversurfans verk.

Kherzam-Roghan

Veteran
Re: Njaa...

Det bästa vore att spela hela helgen istället, och spela lite på vardagarna, förutom när det är lov då. Då kan man spela som f*n!

=)

Tirakens död...
Dvärgens bröd...

Kherzam-Roghan

Veteran
1. Nä, men jag tänker spela en alkohloliserad bard nästa gång! Det ska bli skojigt! =)

2. Sisådär 4 gånger per vecka!

Tirakens död...
Dvärgens bröd...

Kherzam-Roghan

Veteran
Baron Max Durhal! Jag är inte lik välbärgad som du! Jag behöver pengarna till att köpa nya EON-prylar som kommer att komma ut senare i framtiden! Jag VILL också spela i sommar!!!

Tirakens död...
Dvärgens bröd...

Largoi

Warrior

jo jag ve det... men han var sten tuff... han gick klädd i krokodil skinn och hade huvudet som hatt riktigt tuff

Kaigon

Helmgast
1: För inte allt för länge sedan var jag en väpnare/spejare som "bara" hade 14 i två stridsfärdigheter. (Vår SL är något av en anti-kobold, vilket jag inte kan säga om mig själv.)

2: Vi spelar omkring 2 ggr/månad (Mer ifall det är lov)

/Zimmerman