Nekromanti 2 udda frågor =)

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
1 om man skulle ta med sig en undin till något ställe där det är is kallt (tex nånstans norrut om vintern) skulle den frysa till is då ?? jag vet att den är gjord av vatten men den är juh frammanad med hjälp av magi så vem vet om den får något skydd av det .

2 fins det några regler för ihoplänkade magiker ??
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
"1 om man skulle ta med sig en undin till något ställe där det är is kallt (tex nånstans norrut om vintern) skulle den frysa till is då ?? jag vet att den är gjord av vatten men den är juh frammanad med hjälp av magi så vem vet om den får något skydd av det ."

Typisk frostskada, säger jag bara. :gremwink:

"2 fins det några regler för ihoplänkade magiker ??"

Näpp.
 

Belgarth

Swordsman
Joined
7 Jun 2001
Messages
401
Location
Borås
1. vatten som rör på sig har ju en tendens att inte frysa till is. dock tror jag att den skulle skadas

2. det finns inga regler för det men i min grup kör vi (tror jag) med att en kan alstra och ge filamenten till den andra. men två bersoner kan t.ex. inte väva besverjelser.
detta gäller bara för improvisiation
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
"Typiska frostskador??? Samma som för RP:n!?"

Jupp. Såvida du inte skriver en specialregel för undiner.
 

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
Har någon läst S o Drakens Återkomst?

det finns magiker som länkar ihop sig i fler böker än so drakens återkomst ...te.x sagan om frihets krigen men det står även (tror det är i dvärg modulen) att magikerna i drezin fästet som raserades genomförde det största magiska samarbetet i historien (åtminståne den kända=)
 
Top