Nekromanti 2003 - A roleplaying Vision

Johan K

Gammal & dryg
Iof, men nää !! (OT)

t8:an ??
Går den att äta ?? Har faktsitk nog aldrig använt det om jag ska vara ärlig...
Nä, isåfall är t10:an kalrt mer kramvänlig !

Helmgast
Re: 2003 - A roleplaying Vision - neoGames

Du glömde neoGames! (största rollspelsföretaget i Sverige just nu) Iofs brukar de bli sena (citat Nallo/Blasphemy "Hur skulle det se ut om det kom i tid?").

EON: Sjöfarare & Pirater, Atlasbox, Monsterbox, nya formulär, Drakar, Schamaner, Barbarer & Människofolk, Vapenmästaren...
Några av dem kommer nog ut i tid...

neoTech: neoTech Ultra!

Och så slutligen: Phobia!!!

Storuggla

Champion

Inte för att vara elak/taskig/Robert Lind i Kramfors, men det enda jag ser fram emot från NeoGames är Misslor. That's it. Ledsen, men varken Eon eller N2 rockar min båt. Tyvärr. ;_;

Storuggla, ber om ursäkt

Helmgast

Då får jag väl göra dig ledsen genom att säga att Misslor inte är högstprioriterat på releaselistan... :gremfrown:

Jocke

Man med skägg
Re: Vilken smaskig lista !!!

Precis vad jag tänkte sklriva, har inte provkört Nobelis ännu (trotts att jag har ägt det i ett halvår) Och en redig och jättebra kampanj.. Föresten jag ändrar mig, en bok med ett par fyra-fem småäventyr som man kan värma upp med SEN en fet kampanj i samma tjocklek som Masks Of Nyarlathotep....

Nobelis var ju 2002s rollspelssläpp..

Oldtimer

Slava Ukraini!
"Jag skulle dessutom vilja se ett renodlat nybörjarspel, allt för att underlätta nyrekryteringen."

Finns inte det då? D&D adventure game är väl precis ett sådant. Eller ska det prompt vara ett svenskt?

Då kanske tomten kommer med ett sådant... :gremwink:

/Mikael - skriver gärna rollspel på svenska

Sodivra

Champion
Jag kanske inte är cool.

Jag kanske bara är soft.

/Arvídos, som är soft speciellt för er. Och för mig själv.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Julbaksmälla

"Jag kanske bara är soft."

För att inte tala om hur fruktansvärt OT du är. :gremwink:

Sodivra

Champion
Va?

Jag har redan läst det där, och min mentala status sköljdes av en intrycksvåg i form av en droppe som snabbt försvann i mitt mentala hav utan att direkt ha märkts. Jag brydde mig inte, alltså.

För övrigt så såg jag lite av Nötknäpparen på TV.. Sällan har jag utnyttjat uttrycket "men, ditt nöt.." så.. Eh. Ja.

Vad jag antar att walium menade var att detta inlägg var OT, medans ditt intryck verkar antyda att du tolkade honom som att JAG var OT. Vilket iofs är en rätt trolig tolkning också..

Morgoth

Swashbuckler
Re: Va?

För övrigt så såg jag lite av Nötknäpparen på TV.. Sällan har jag utnyttjat uttrycket "men, ditt nöt.." så.. Eh. Ja.

Arvid, ibland är det svårt att förstå vad du menar. Vad har nötknäpparen med saker och göra?

Vad jag antar att walium menade var att detta inlägg var OT, medans ditt intryck verkar antyda att du tolkade honom som att JAG var OT. Vilket iofs är en rätt trolig tolkning också..

Det beror ju på om man läser vad han skriver eller inte. ^_^

Troberg

Sinister eater
Re: Vaddå, t6:an är ju kult (OT)

Jag har försökt hålla mig från den här diskussionen för att jag anser att den är rätt så löjlig, men nu kan jag inte stillatigande se hur dessa imbecilla ståndpunkter ventileras. T30 är den enda kungen bland tärningar! Och hör sen! :gremgrin:

Staffan

Myrmidon

Nej, nej, nej. Nu har du fått det helt bakom foten. T8:an är prästtärningen: Hit dice, vanligaste vapnet (heavy mace), läke/skadeformler (Nd8+level), de flesta andra offensiva formler (1d8/2 levels). T12:an däremot är barbartärning (Hit dice, greataxe-skada), T10:an är fightertärning (Hit dice, bastardsvärd/waraxe-skada), T6:an är tjuvtärning (Hit dice, kortsvärd/värj-skada, sneak attack) och T4:an är magikertärning (Hit dice, dolkskada, magic missiles, Melf's Acid Arrow). Så det så.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Jag spelar inte D&D. :gremsmile:

T8an är häftigast, och T12an symboliserar enligt Platon fullkomligheten, så den blir bra som överstepräst.