Jag stämmer in i dr Lazarus. Galet kul på konventsnivå, precis rätt typ av annorlunda men ändå klockrent inom stereotyp Western.Inser att jag inte har så mycket att välja bland eftersom jag spellett, spelat och läst så få utgivna svenska rollspelsprodukter men tre kan jag skrapa ihop i alla fall:
1. Drakkejsarens hemlighet (spelat). Skönt lös struktur men samtidigt en fullt tillräcklig ramhandling. Intressanta äventyrsplatser med olika stämning och varierade utmaningar. Sugen på att införskaffa grundboxen och spelleda för min lokala grupp.
2. Vaxkabinettet (spellett och spelat). Ett äventyr som vid första anblicken kan verka oansenligt men det presenterar Askhems värld på ett ypperligt sätt, det är lagom klurigt och det lyckas alltid leverera en till två spännande spelsessioner.
3. Doctor Lazarus Elixir of Life (spelat). Kul upplägg där rollpersonerna är en kringresande "medicine show" som blir indragen i diverse intriger i en liten västernstad. Jag har bara upplevt en avskalad konventsversion men är övertygad om att äventyret har mycket att erbjuda.
Bland de äventyr/kampanjer jag önskat att jag hunnit spelleda, spela eller åtminstone läsa finns Bittermarken, Blodslandet och Månens krigsherrar samt Mutant ad astra.
Tack! (Även om del 1 mest var ett verk av @Nässe och @clarence redd). Har du spelat det?The Red Star
Mycket stämningsfullt äventyr till Odd Soot som verkligen fångar spelets känsla. Himla fint är det också med fantastiska bilder.
Har inte haft nöjet att få köra det ännu. Men ser fram mot att få spela det någon dag.Tack! (Även om del 1 mest var ett verk av @Nässe och @clarence redd). Har du spelat det?
Väl bara att lista fler i så fall, om någon känner sig manad.Får man göra en kvarts trådskapning och fråga om bra äventyr också, inte bara sånt som är bäst?
Jag tänkte också på Chariot of the Gods men den kom ut redan 2019.Chariot of the Gods
Jösses, det var värmande att få läsa så här en högst ordinär, småkylig måndag 🩷🩷🩷Bäst scenario i år är Apes of Wraths The Black Pumpkin: https://apesofwrath.itch.io/the-black-pumpkin
Kul att höra! Jag har tjatat på den där Clarence att göra layouten till del 2, men han verkar fatta jävligt långsamt.Skäms lite, inser jag, över hur få svenska äventyr jag läst/spelat som är utgivna sedan 2020. Men dessa pärlor kan jag nämna (ska klura vidare vilken den tredje kan vara):
The Red Star
Mycket stämningsfullt äventyr till Odd Soot som verkligen fångar spelets känsla. Himla fint är det också med fantastiska bilder.
Den Svarta Sviten
Gillade verkligen denna samling korta äventyr till Cthulhu Sverige. Precis lagom dos CoC för mig.