Kvällen före kaoset
Vad ska jag säga. Jag avskyr numera julen principellt även om jag försöker komma över det och göra julen anständigt mysig för dem som tycker om den.
Mycket beror ovanstående nog på den enorma stress och fixaiordningsåattmammaharenbrajultrotsatthonstår
mestiköketochaggerarbarriärmellansuputertillbröder
sområkariluvenpåvarandraochtillsivårasintetalatmed
varandrarespektiveumgåttspåfemår...
Kort sagt, jag svär över att familjens fäder super för mycket och är allmänt otrevliga.
Den 23:dje brukar jag därför serva min mor med fixning av granen, klippning av svansiga vita julgranskarameller, maten som ska ordnas i sista minuten, eventuell bäddning åt bröder med familjer, julpynt och lite obligatorisk check av julmusik (vad ska spelas och vad ska inte). Så vad ska jag säga, det blir lite mys mitt i allt pyssel om jag kan få min mor att varva ner tio hekto. Sent på kvällen kryper jag ner tillsammans med maken i sängen och sover som klubbad tills Kaoset börjar.
Att ta till vara på den 23:dje är alltså inte helt lätt i min familj. Men det vi försöker göra är att höra trevlig julmusik, dricka en mugg glögg och tugga lite pepparkakor. Tidigare år var kvällsmåltiden pizza (dvs allt annat än julmat), men numera blir det inte så... brödrafamiljer kommer numera på julafton och storutfodring är därav inte av nöden.
I år blir det bekymmer vill jag dock säga... förbenade mögel, hur ska vi hinna få iordning på hemmet och serva mor... *suckar djupt*