Archer
Swashbuckler
Re: Solution found
"1. Titta inte så mycket på siffrorna, rollspela din gubbe som en knight i alla fall. I min mening ligger det mesta av en karaktärs personlighet och särart i rollspelandet. Om du vill vara en knight, var godhjärtad och nobel, ställ upp på bönderna och var allmänt snäll. Man kommer långt på det."
Det är den metod vi främst använder. Problemet är att de som spelar fighters (och inte vill multiclassa med till exempelvis rouge för att få sociala färdigheter, något som går i mot konceptet med att vara en "Knight") börjar allt mer känna det som de har målat in sig i ett hörn på grund av hur användbara deras rollpersoner är i situationer som inte innefattar strid, vilket är typ 70% av vårt spelande (om inte mer).
Och där löste Magnus mitt dilemma med färdigheterna, med fyra olika skill lists. Tackar för det. Största delen av problemet är då löst.
*ignore mode on*
Ignore last comment
*ignore mode off*
Skämt åtsido, inte så stora fel på spelet, gäller bara att hitta en lösning. Klasserna är inte perfekta för varenda kampanjvärld.
"1. Titta inte så mycket på siffrorna, rollspela din gubbe som en knight i alla fall. I min mening ligger det mesta av en karaktärs personlighet och särart i rollspelandet. Om du vill vara en knight, var godhjärtad och nobel, ställ upp på bönderna och var allmänt snäll. Man kommer långt på det."
Det är den metod vi främst använder. Problemet är att de som spelar fighters (och inte vill multiclassa med till exempelvis rouge för att få sociala färdigheter, något som går i mot konceptet med att vara en "Knight") börjar allt mer känna det som de har målat in sig i ett hörn på grund av hur användbara deras rollpersoner är i situationer som inte innefattar strid, vilket är typ 70% av vårt spelande (om inte mer).
Och där löste Magnus mitt dilemma med färdigheterna, med fyra olika skill lists. Tackar för det. Största delen av problemet är då löst.
*ignore mode on*
Ignore last comment
*ignore mode off*
Skämt åtsido, inte så stora fel på spelet, gäller bara att hitta en lösning. Klasserna är inte perfekta för varenda kampanjvärld.