Nekromanti 3.5 och elektroniska verktyg?

Archer

Swashbuckler
Finns det några elektroniska verktyg som E-Tools, PCGen etc. som har fullt stöd för 3.5 Core rules?
Eftersom jag planerar att gå över till 3.5 och hittills har förlitat mig tungt på E-tools och PCGen vore det trevligt att kunna fortsätta göra det. Det verkar dock (vad jag kan finna) inte finnas något 3.5 stöd i dessa program, utan jag får söka efter något annat.

anth

Vetefan
...har blivit ett allt vanligare hjälpmedel för att förhindra att känsliga papper hamnar i orätta händer.
Tycker jag verkar jättebra för en DM som vill hemlighålla papper för sina spelare :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
Inte bara det...

...den är dessutom kompatibel med den svenska översättningen Dunder och Drakar! :gremwink:

(Ska jag vara ärlig så funkar den nog tyvärr fint med GURPS också...)

Edit: Kanske dags att börja ge ut spel på stentavlor. Eller varför inte en steele?

Staffan

Myrmidon
PCGen är mig veterligen skrivet i java, så det borde funka på de flesta plattformar.

Shaggy

Swordsman
Skumt. När jag tittade på sidorna fick jag valet mellan "OSX" och "Windows". Jag får väl ta en närmare titt på det.

Shaggy

Swordsman
Ah. De katalogerna var visst tomma, man måste betala pengar för det och det finns ingen testversion för att se om det fungerar. Nä, då får det vara.

Archer

Swashbuckler
Re: Tackar (ett litet tips).

Till Campaign Suite finns även en modul för den som vill spela Midnight. Exakt hur väl utvecklad denna modul är vet jag ännu inte.

Shaggy

Swordsman
Aha. Tackar. Nu har jag testat att göra en Blackguard och skriva ut. Det fungerade ju bra, när jag väl slängt ut GNU:s RE och ersatt den med Suns.

Shaggy

Swordsman
Ännu roligare blir det förstås när det kommer en 3.5-version, men det ska tydligen vara på gång.