Nekromanti 3D på bio

krank

Går ondskans ärenden
Troberg said:
krank said:
Jag tycker vi kan lägga ner det här med långfilm nu när vi trots allt hittat ett så uppenbart överlägset format i TV-serien. Jag tycker nästan alltid att en films story känns alldeles för kort och krystad, framför allt när det gäller hjältens förvandling. Det blir mycket tvära kast om man ska hinna med någon utveckling. Då föredrar jag TV-serier, där man både kan ha korta plots och långa, och där personlighetsutveckling kan få ta ordentligt med tid.

Plus att man själv kan välja om man har tid/ork/lust att se 40, 80, 120 eller 160 etc minuter.
Instämmer, TV-serien är ett mycket trevligare format.
Är det inte i Indien de visar TV-såpor på bioskärm? Det vore coolt, tycker jag. Fast inte med såpor då, utan typ med Joss Whedons kommande SHIELD-tvserie eller så.

Jarl

Hero
krank said:
Jag tycker vi kan lägga ner det här med långfilm nu när vi trots allt hittat ett så uppenbart överlägset format i TV-serien.
Precis som man kan lägga ner poesi, för att vi har noveller och noveller för att vi har romaner, och romaner för att vi har romansviter? :gremsmile:

Problemet är väl snarare att filmer i större utsträckning försöker a) berätta historier bättre lämpade för tv-serieformat, eller b) försöker berätta historier på ett sätt som bättre lämpar sig för tv-serier.

Film är sin egen konstart och kan göra saker tv-serier inte kan och vice versa. Vore trevligt om filmmakare kunde förstå sådant också...