Nekromanti 4 = ObT6

smaffy

Hero
Hur kan du veta att det inte är samma sannolikhet att huvuden exploderar i kaskader av gröna djur från en stjärna långt långt härifrån som det är att man slår 1000 med ob1t6? Det kan la vara så oturssamt att vi på planeten jorden helt enkelt aldrig har råkat ut för det tidigare. Eller så försöker De hålla oss omedvetna..

Smaffy är jag. blä.

WHaLe

Hero
Re: Rätta mig om jag har fel...

Ren vinst skulle jag inte kalla det.. Om du har ob4t6 skulle det bli 16, slår du däremot är medelvärdet 15, det är ju itne direkt vad jag kallar ren vinst.. Det finns ju inte någon chans att slå perfekt eller fummla...
Om man ska slå skada (och andra situationer där man ska slå så högt som möjligt) borde varje obt6 vara värd 3.5...

WHaLe - Som trots ovanstående meddelande inte kommer omvandla tärningar till siffror, bara tvärtom...

Jonas...

Warrior
Veta kan man ju inte... det är väl därför man räknar på 'Sannolikheter'...
Men typ... jag har aldrig hört talas om någon med gröna djur i huvvet... och om dessa dessutom skulle komma från nån annan planet långt bort, det blir en väääldigt låg sannolikhet...
Så vitt jag förstår är sannolikheten för ObT6 nånstans runt 1/6 upphöjt till ett par hundra eller så... men iaf beräkningsbart... (Björn!!)
Vilket relativt den andra sannolikheten får ses som betydligt högre...

Skitsamma...

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...