Nekromanti Solar System

Storuggla

Champion
Okej, vad är dealen med Solar System? En finne har skrivit om Shadow of Yesterday, eller? Vad innehåller den som gör den så awesome att till och med Dimfrost som hatar allt dreglar över det?

Storuggla, han behöver en haklapp

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Dels är det bra regler* från ett spel med en setting som många inte var helt förtjusta i. Sen är det det att de blivit omskrivna på ett mycket tydligare sätt så det blivit en verktygslåda för att bygga sin kampanj istället för ett färdigt spel...

Men allra främst är det awesome eftersom det är helt avsiktligt formgett för att se billigt ut! Fuck yeah! :gremcool:

* om man gillar att rollpersonen utvecklas och får nya drivkrafter på ett dramaplan typ. Tycker man att det är fel och konstigt att få XP för att gräla med sin fru eller ha en lugn scen med sin bror så kanske man får problem med hur saker och ting funkar. :gremtongue:

Simon

Swashbuckler
Precis. Själva grundmekaniken i Tsoy var ju tydligen bra, med den boken var skriven på ett sätt som passade i alla fall mig så illa att det tog ett år av spelande innan jag fattade att det fanns nåt bra där!

Utöver att reglerna är så bra, utifrån min agenda (regellätt med låg miniminivå av crunch med möjlighet att bygga på mer och mer crunch efter behov; bara regler för vad jag uppfattar som relevant och inget regelmässigt som stör mig genom att vara onödigt eller drygt, typ), att jag för närvarande inte är intresserad av att använda några andra, så är det, som Debbie säger, en väldigt bra verktygslåda i den nya tappningen. Vi har spelat eller spelar med Solar: klassisk Dod-fantasy, militär retroscifi i rymden, Shadowrun, 40k-space marines och Stormarnas tid. Det är komplett, i sin enkelhet.

Några frågor på detta? :gremsmile:

Simon

Swashbuckler
Verkar inte så här, men jag har inte kollat så noga. Å andra sidan är den så billig så att det nästan inte är lönt att försöka få den billigare (om det är därför man inte vill köpa ett häfte) och så lite papper att det nästan inte räknas som onödig papperskonsumtion (om det är därför man inte vill köpa ett häfte).

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
2097 said:
...finns den som e-bok?
Eero (som "pappa" till Solar System-dokumentet heter) har inte utlovat någon pdf men sagt att "det kanske kan komma sen nån gång när jag hunnit se över det" (i nån post på Story Games). Så... det kanske dyker upp, men antagligen inte nästa vecka. Eller månad.

Mogger

Hipsteranka
Det kommer att dyka upp så fort någon wikifierat texten, precis som med TSOY. Planen har hela tiden varit att göra allt tillgängligt för alla.

När? Ingen aning.

Bunny

Crazy like a fool
Re: Solar System ANT

Mitt ex damp just ner på hallmattan. Nu ska vi se; häftet är faktiskt tjockare än vad jag väntade mig... :gremsmile:

Storuggla

Champion
Re: Solar System ANT

"Mitt ex damp just ner på hallmattan."

Vafan, mitt med? Nu blev det kusligt.

Storuggla, hepp höpp föpp

Simon

Swashbuckler
Solar Matter

Eftersom intresset för Solar System här börjar klättra så smått så kan jag väl nämna att jag precis har lagt upp en wiki för att samla material till spelet. Den ligger på http://simon.beche.se/solar. Det är inte mycket där, men det kan bli... :gremlaugh: