dverg-hest
Veteran
- Joined
- 19 Oct 2008
- Messages
- 48
Har länge funderat på att skapa ett rollspel och tänkte att jag här kunde få hjälp med mina idéer. Jag har inte riktigt kommit på så mycket ännu, har bara små idéer om folkslag och att det även ska finnas östmagi och västmagi.
Östmagin ska knytas runt chakra eller chi som ursprungskraft. Detta blir ungefär som ett MP system förutom att det kan gå j*vligt illa ifall man får slut på chakra/chi (vet inte vad det ska heta riktigt ). Får man slut helt på sin chakra/chi så svimmar man omedelbums och man återhämtar sig långsamt (ska ta ca.1 dag att få upp sin chakra 100% ifall man inte är allvarligt skadad eller sjuk).
Västmagin ska likna EON-systemet lite, men ska försöka förenkla det. Har inte tänkt på detta så mycket ännu eftersom jag fokuserat mer på östmagin än så länge.
Det enda folkslag (utöver det 'vanliga') jag har kommit på ska kallas för Kameler (major lol at name xD). De är ett nomadfolk som lever ute i öknarna och är även kända för sin starka uthållighet. De ska ha speciella properties som kan jämföras med kameler, tex. att de kan klara sig utan vatten under en längre tid. Sedan funderar jag även på om de ska gå passgång
Som ni ser har jag inte tänkt igenom världen så mycket ännu men det kommer väl lite eftersom
Är det värt att dela upp magisystemen i Öst/Väst eller kommer det bara tillföra att spelet blir krångligare?
Östmagin ska knytas runt chakra eller chi som ursprungskraft. Detta blir ungefär som ett MP system förutom att det kan gå j*vligt illa ifall man får slut på chakra/chi (vet inte vad det ska heta riktigt ). Får man slut helt på sin chakra/chi så svimmar man omedelbums och man återhämtar sig långsamt (ska ta ca.1 dag att få upp sin chakra 100% ifall man inte är allvarligt skadad eller sjuk).
Västmagin ska likna EON-systemet lite, men ska försöka förenkla det. Har inte tänkt på detta så mycket ännu eftersom jag fokuserat mer på östmagin än så länge.
Det enda folkslag (utöver det 'vanliga') jag har kommit på ska kallas för Kameler (major lol at name xD). De är ett nomadfolk som lever ute i öknarna och är även kända för sin starka uthållighet. De ska ha speciella properties som kan jämföras med kameler, tex. att de kan klara sig utan vatten under en längre tid. Sedan funderar jag även på om de ska gå passgång
Som ni ser har jag inte tänkt igenom världen så mycket ännu men det kommer väl lite eftersom
Är det värt att dela upp magisystemen i Öst/Väst eller kommer det bara tillföra att spelet blir krångligare?