Med "vi" menar jag dels siten som sådan - inkluderat användarna, "communityt" - dels de som står för dess drift - moderatorerna och redaktionen.
Jag önskar, givetvis, att vi kunde erbjuda en lika proffsig service som, till exempel, Blogspot, Gmail eller kanske Facebook.
Givetvis är det inte så verkligheten ser ut. Vi har en i många fall dedikerad användarkår, men har jämfört med dem ett stort underskott på kunnande, arbetstimmar osv. Siten drivs på hobby-basis.
Så, på vilka grunder bedöms vi för att få följande omdömme?
Bedöms vi utifrån "jättarna" har inte heller jag svårt att se jättestora brister.
Jag önskar, givetvis, att vi kunde erbjuda en lika proffsig service som, till exempel, Blogspot, Gmail eller kanske Facebook.
Givetvis är det inte så verkligheten ser ut. Vi har en i många fall dedikerad användarkår, men har jämfört med dem ett stort underskott på kunnande, arbetstimmar osv. Siten drivs på hobby-basis.
Så, på vilka grunder bedöms vi för att få följande omdömme?
Eller, vad är det vi lovat men inte hållit?Citat: Fiktionslek
Problemet med att lägga nåt på wrnu är dels att det redan har ett smådrygt rykte som inte gör det så lockande för många potentiella spelare av nya spel, dels att det är dumt i ett långsiktigt perspektiv för en spelmakare att börja bygga en nätcommunity runt sitt spel på en sajt där han eller hon har noll inflytande och insyn. Rätt som det är sker det förändringar på wrnu som är direkt dåliga för spelet, sajten kan ligga nere under en kritisk period (t ex lanseringen av en modul), spelare kan bannas för att de framför kritik mot wrnu (som gjordes med Troberg), etc. Jag är tacksam för den boost som wrnu innebar när jag lanserade mitt spel, men jag skulle aldrig valt att lägga mitt spel här om jag vetat det jag gör nu (eller helt enkelt tänkt mig för bättre).
Bedöms vi utifrån "jättarna" har inte heller jag svårt att se jättestora brister.