walium said:
"Sedan tycker jag det är jävligt dåligt av alla som svarar mot Fiktionslek att inte låta en person föra talandet, helst då någon moderator. Det här flockbeteendet är inte direkt till heder för forumet."
Om du upplever att det förekommer brott mot forumreglerna så tycker jag att du ska kontakta moderatorerna. Är det så illa att du inte litar på oss eller vårt omdöme så får du gå vidare direkt till redaktionen.
Det där argumentet är så uttjatat och så dåligt, eftersom ni gömmer er bakom någonting som borde finnas i reglerna, nämligen hyfs. Sedan kan det knappast stå i reglerna eftersom jag för fram att det borde vara någonting som borde finnas där.
Personligen tycker jag att forum-forumet inte borde vara ett diskussionsforum utan ett forum där man lägger fram åsikter. Jag kan helt klart förstå att många tycker att hela siten är ett diskussionsforum och det borde gälla för alla forum. Jag är inte av den åsikten att det borde vara så och kan helt klart förstå att andra inte håller med.
Så fort
kritiska inlägg förs här så tycker jag någon ur redaktionen eller en moderator borde lägga ett nerkylningsinlägg för att lugna ner alla vanliga användare och sedan diskutera igenom det hela på moderatorforumet och lämna ett officiellt svar på kritiken. För det är faktiskt upp till de som driver siten att svara på sådant, inte användarna, även om användarna vill väl med sina svar. Jag själv har stått på den sidan jag också.
Om man ser
Fiktionsleks inlägg taget ur sitt sammanhang så ser jag ett kritiskt inlägg. Om man ser det i sitt sammanhang där Fiktionslek gav argument till varför man inte skulle lägga samordnarsaker på siten så är det inte ett kritiskt inlägg. Fast både du och jag förstår nog att han är sur för att få sitt forum stängt på sidan och att det är vad som rann ut i hans inlägg.
Sedan håller jag med om att man borde PM:a sin kritisk till
Dante (eller dåvarande sittande forumsredaktör), eftersom alla forum uppenbarligen klassas som diskussionsforum. Fast det står inte i forumsbeskrivningen. Det borde faktiskt stå: "Det här forumet är till för att diskutera allt som gäller själva webbplatsen Rollspel.nu. Om du vill framföra kritik så skicka ett PM till nuvarande forumsredaktör, i detta fall Dante.", eventuellt med följande tillägg "...annars kommer du med all sannolikhet att få ansiktet nertryckt i skiten".
Du ser, även om det inte står i någon beskrivning så finns det uppenbarligen ett förfarandesätt att följa.
/
Han som tycker det kan vara missriktat att kasta skit på denna redaktion som är ny med nya regler, även om en del moderatorer sitter kvar som var med under de gamla reglerna