Astro Elite - Strapats #1. Story
*inled hologram-meddelande.*
*Avsändare: W4RP5|<ULL*
*Mottagare: Allihopa i hela universum*
Mwa ha haa! Lyssna här, ni ynkliga fredsälskande humanoider i Rymdsektor: Libertania! Så sant som jag heter Emperor Warpskull så har jag lagt hela Eterniusgalaxen under mina fötter, lagt beslag på samtliga av de sju kraftkristallerna kring porten vid tidens ände, och krossat allt motstånd som kunnat förmå hindra mig från att bli enväldig tyrann över hela universum!
Om ni hoppas att Douglas Dygdig skall hjälpa er, så kan jag förtälja för er att han för tillfället ligger och blir uppspjälkad i magsäcken på en glosögd rymdkrabba.
Om ni hoppas att de klämkäcka ungdomarna i Tonårsbrigaden skall hjälpa er i denna nödens stund, så kan jag med illa dold skadeglädje visa er följande holo-fotografier föreställandes en samling skrotpartiklar precis utanför Betatron-Alfa's omloppsbana. Tror ni att ni tittar på ett tidigare okänt asteroidfält? Fel! Partiklarna ni ser är det enda som finns kvar av Tonårsbrigadens rymdkryssare The Pube-Wagon! Om någon av de där hemska slynglarna fortfarande lever så kommer de att ångra att de aldrig lekte doktor på allvar, för om det är något de behöver just nu så är det läkarvård. Eller stryk det, förresten, vad de behöver är en bra begravningsbyrå. Boom-tish! He he. Jag är fan allt bra grym på att skämta ibland, alltså...
Nå, nu undrar ni kanske vad jag har gjort med er allra mest älskade ledare och hjälte; er hyllade regent - den rättmätiga Kejsaren över universum? Ni kan sluta fundera. Jag har visserligen inte dödat honom - för jag vill att ni ska ha en liten, liten gnutta av hopp kvar, annars kommer det nämligen inte bli något kul att tortera och plåga er under mitt kommande evighetslånga vanstyre över galaxen - men jag har skyfflat undan honom till en fjärran belägen fängelseplanet i den bortersta änden av rymden. Så långt bort, faktiskt, att om någon skulle försöka rädda honom och eskortera honom tillbaka till kejsarpalatset - då skulle de behöva beta av en massa spännande äventyr och hårresande eskapader på vägen!!!
Ja, minsann, och-- Erm... Vänta ett ett slag...
Deathclaw? Kan du komma hit ett tag? Det är något som blinkar här nere... Va? Batterivarning? Aha... Ja, kolla, den här sladden sitter ju inte i uttaget... Hmm. Va? Är laserbastun uppvärmd och klar, säger du? Men du, fuck det här i sådana fall. Då rundar jag av, istället.
Okej. Nu är jag tillbaka. Är den här mikrofonen på? Hmm-hmm... Ja, bra. Nå, jag ville bara säga att nu är det jag som bestämmer, och att det från och med nu kommer bli andra bullar, det skall ni ha klart för er. Tänk er tusen miljoner år av ondska, mörker och lidande; sådana saker. Kanske ännu värre, rentutav. Ja, tänk er det jag sade alldeles nyss, fast ännu läskigare. Kanske tusen gånger så läskigt. Så kommer det att bli, och det finns ingenting ni kan göra åt det! Mwa ha ha haa!!!
*slut meddelande*
Men samtidigt; långt ute i den absolut yttersta utkanten av rymdiversum, så sitter den rättmätiga Kejsaren i en trång och smutsig laserfängelsecell, tillsammans med sin mycket yppiga och vackra dotter - Rymdprinsessan - som är ogift-och-oskuld-fast-ändå-sexuellt-erfaren-pga-naturbegåvning. Kejsaren är en åldrad man med rakat huvud och farbroderligt tomteskägg, och biter ihop med sammanbiten blick när han tänker på hur hans undersåtar befinner sig i nöd just nu. Prinsessan filar till sina naglar som hon just använt för att klösa en av hennes medfångar - den otäcka ligisten Mad Mangler när denne försökt lägga hand på henne. Till och med reptilvakterna verkar vara rädda för honom.
På morgonen hade fängelsedirektören pekat på dem med sin chockstav och hånskrattat; "sitter ni och hoppas på mirakel? Det har ni ingenting för, era nollor, ty ingen kommer att anlända hit för att rädda er!" Han skulle bara ha vetat att i just denna stund så var inte mindre än sex olika rymdskepp av olika anledningar ute på villovägar i denna fjärran del av galaxen, alla på väg att landa (eller kraschlanda) på planetens yta och då få vetskap om att ingen mindre än Kejsaren och dennes dotter hölls gömda i dess fängelsehålor!
Så började den episka rymdsagan som skulle komma att utse vem av dessa osannolika hjältar som skulle visa sig vara hjältemodig och dygdig nog att bli Astro Elite - världsrymdens befriare!
---
Den första strapatsen handlar alltså om att ni etablerar vilka ni är, hur ni kraschlandar på fängelseplaneten, slåss mot reptilvakterna och tar med er Kejsaren och rymdprinsessan för att allihopa fly med en stjärnkryssare så att ni lämnar planeten tillsammans.
När strapatsen sedan är över (Onsdag, 21:00) så kommer vart och ett av följande händelser att utföras av någon av er:
1. Du utför någon sorts slug bluff som får reptilerna att jaga efter fel skepp. +600 List
2. Du får en utskällning av Kejsaren för att ha uppvisat karaktärsbrister under striden. -100
3. Ett dilemma uppstår: Skall du osjälviskt riskera din hälsa för att sätta prinsessan i säkerhet, eller låta henne ta stryk men sedan hämnas på den som åsamkat henne lidande? +300 Styrka eller Prinsessans Gunst (?)
4. Du lyckas säga en hård oneliner vid ett dramatiskt tillfälle. +50 Mod
5. En demonstration av din järnvilja, när du lyckas prestera stordåd trots att du tagit allvarliga skador. +300 Styrka
6. På rymdkryssaren gömmer sig den farliga ligisten Mutant Mangler, som du besegrar i en spännande duell. +100 Styrka och Mod