Jag tror att jag upplevt en enda gång som spelare att vår smarta plan gick i låset (Buffy the Vampire Slayer, men då ville vi verkligen knyta ihop säcken och komma till avslut). Varje gång infiltration och smygande kommer upp så går det i stöpet till slut, och så blir det tokfajt istället.
Inte för att vi har schabblat till det spektakulärt, utan för att vi har missat någon vakt som går på rutinpatrull, eller råkat föra lite för mycket oväsende och sedan blir det "Alarm, alarm!" och då är det inte så mycket man kan göra.
Vad gör man för att lyckas med infiltration och smyg (Kan förstås gälla liknande lister och planer också) för att det inte ska gå tillbaka till rollspelens standardlösning: Strid?
Hur gör man om man bara inte är tillräckligt smart, tålmodig eller koordinerad i gruppen för att komma på en riktigt klipsk plan?
Eller är det spelledarens ansvar att inte försöka sätta dit gruppen, utan istället vara lite extra schysst?
Inte för att vi har schabblat till det spektakulärt, utan för att vi har missat någon vakt som går på rutinpatrull, eller råkat föra lite för mycket oväsende och sedan blir det "Alarm, alarm!" och då är det inte så mycket man kan göra.
Vad gör man för att lyckas med infiltration och smyg (Kan förstås gälla liknande lister och planer också) för att det inte ska gå tillbaka till rollspelens standardlösning: Strid?
Hur gör man om man bara inte är tillräckligt smart, tålmodig eller koordinerad i gruppen för att komma på en riktigt klipsk plan?
Eller är det spelledarens ansvar att inte försöka sätta dit gruppen, utan istället vara lite extra schysst?