Rösterna hade fallit och Dice slog ner blicken mot marken. Han accepterade sitt öde och började gå mot butikens ytterdörr.
- Vänta, skrek någon.
Det var den berömda underhållaren Andersson som hojtat.
- Jag råkar ha ett oändligt långt snöre av ihopknutna servetter från en trolleriföreställning. Ta ena änden så kan vi se hur långt du kommer.
Dice tog emot ena änden och fortsatte mot dörren.
- Vänta, skrev någon annan, jag går med dig!
Alla suckade förskräckt när krank steg fram.
- Jag har funderat och det är klart bättre om två personer går. Då har vi större chans mot vad som nu finns där ute.
Någon svimmade av att ha tagit ett för djupt andetag i upphetsningen, och Rising steg fram.
- Jag är läkare. Ge mannen rum att andras. Du där, hämta en blöt trasa.
Fokus ändrades dock snart tillbaka till Dice och krank som lämnade byggnaden. 1 meter trasa hade försvunnit ut. Fem meter. Tio meter. Långsamt långsant. 20 meter. Långsamt. 30 meter. Lån... FORT FORT FORT! Förtvivlade skrik och nåt ljud som bäst beskrivs som "rabiat bulldog som äter blodpudding". Sedan helt tyst. Andersson halade in sin servett-tråd. Det var blodstänk på den och det var det enda som återstod av de båda männen. Sikten i dimman gjorde att ingenting kunda avslöjas.
- Bara medborgare kan skrika så förtvivlat. Båda två var medborgare, sa någon i gruppen.
Vi tackar Dice och krank för spel. Ni får gärna skriva ett "tack för mig"-inlägg. Givetvis helt utan roll-relaterad information.
Kvar i affären finns:
SAN 98 - Bearnie
SAN 98 - Pilzeman
SAN 98 - Purgatory
SAN 98 - Yreburre
SAN 97 - Eksem
SAN 97 - Embergem
SAN 96 - Poseur
SAN 96 - Vicotnik
SAN 96 - Zebulon = Affärsbiträde
SAN 95 - Rising = Läkare
SAN 94 - Halvtand
SAN 93 - Anders Åstrand
SAN 93 - Andersson = Underhållare
SAN 93 - Banarok
SAN 93 - Basenanji
SAN 93 - Hellzon
SAN 93 - Johoohno
SAN 93 - Craygh
SAN 93 - Wilmer
SAN 92 - Måns
SAN 89 - moller
- Vänta, skrek någon.
Det var den berömda underhållaren Andersson som hojtat.
- Jag råkar ha ett oändligt långt snöre av ihopknutna servetter från en trolleriföreställning. Ta ena änden så kan vi se hur långt du kommer.
Dice tog emot ena änden och fortsatte mot dörren.
- Vänta, skrev någon annan, jag går med dig!
Alla suckade förskräckt när krank steg fram.
- Jag har funderat och det är klart bättre om två personer går. Då har vi större chans mot vad som nu finns där ute.
Någon svimmade av att ha tagit ett för djupt andetag i upphetsningen, och Rising steg fram.
- Jag är läkare. Ge mannen rum att andras. Du där, hämta en blöt trasa.
Fokus ändrades dock snart tillbaka till Dice och krank som lämnade byggnaden. 1 meter trasa hade försvunnit ut. Fem meter. Tio meter. Långsamt långsant. 20 meter. Långsamt. 30 meter. Lån... FORT FORT FORT! Förtvivlade skrik och nåt ljud som bäst beskrivs som "rabiat bulldog som äter blodpudding". Sedan helt tyst. Andersson halade in sin servett-tråd. Det var blodstänk på den och det var det enda som återstod av de båda männen. Sikten i dimman gjorde att ingenting kunda avslöjas.
- Bara medborgare kan skrika så förtvivlat. Båda två var medborgare, sa någon i gruppen.
Vi tackar Dice och krank för spel. Ni får gärna skriva ett "tack för mig"-inlägg. Givetvis helt utan roll-relaterad information.
Kvar i affären finns:
SAN 98 - Bearnie
SAN 98 - Pilzeman
SAN 98 - Purgatory
SAN 98 - Yreburre
SAN 97 - Eksem
SAN 97 - Embergem
SAN 96 - Poseur
SAN 96 - Vicotnik
SAN 96 - Zebulon = Affärsbiträde
SAN 95 - Rising = Läkare
SAN 94 - Halvtand