Rising
Vila i frid
Nej. Varje drag förlorar alla 1T6 SAN. Om man inte använder sin specialförmåga så förlorar man ytterligare 1T6 SAN.Vi har fått fram lite matnyttig information iallafall om man tittar på SAN-värdena. Det är uppenbart att de flesta (mig inräknat) inte använt sina förmågor
*slår sig för pannan och räknar långsamt till tio* Okej... Gör inte det en gång till, är du snäll. Vet du vad? Om du vet med dig att du kan ha dåligt med tid och svårt att veta när du kan vara aktiv i spelet, skriv då ett PM med dina förmågeval redan nu. Välj fyra personer som sagt att de inte är infödda i staden, och säg "de här tre personerna är mina förstaval: AAA, BBB och CCC; och om någon av dem skulle röstas ut så är denna person mitt extraval: DDD".Jag kan svara för mig själv: jag känner inget tungt ansvar eftersom min förmåga inte gör så mycket
Gör det nu. Om du senare skulle vilja ändra dig så kommer det att gå bra. För som du har spelat nu (att dels outa dig utan anledning, och dels skita i att använda din potentiellt sett oerhört starka förmåga) så är det faktiskt snudd på rent sabotage och djäkelskap. Som att spela poker med någon som plötsligt torkar sig i arslet med kortleken och säger "hä hä! jag hade fyrtal i bajs!" Du bara förstör för alla andra.
Du har nämligen potentiellt sett en oerhört stark förmåga. Det finns en liten grupp bland oss spelare som är infödda i staden (du skrev tidigare att du sökte efter dem som "bodde" i staden, men jag gissar att du fuckade upp även detta i vanlig ordning, och att det i ditt PM står "födda"), och två av dessa är kultister. Dessa två personer kan med stor sannolikhet ha valt att ljuga om deras infödd-status, och för att vi ska kunna röka ut dem så har vi dig och Anders Åstrand. Det är vad ni är till för, och ni kan potentiellt sett alltså hjälpa till med enormt mycket. Om vi hittar de båda stadsbokultisterna så kan vi ju bland annat cleara alla andra stadsbor. Bara en så'n sak.
Så: Nu tar du reda på fyra namn till personer som sagt att de inte är födda i staden (eller som hållit tyst i frågan) och hoppas att du fortfarande lever i början av nästa drag. Du kan ändra dig närsomhelst under draget som går, så lämna in ett val redan nu.
Men tänker du fortsätta att spela på "fyrtal i bajs"-sättet, så... alltså, nej. Gör inte det.