Basenanji
Postd20modernist
MERA analys
Rösträkningen vid runda tvås avslut:
Embergem: 6 (Halvtand, Eksem, Måns, Poseur, Hellzon, Yreburre)
Yreburre: 4 (Vicotnik, Basenanji, Pilzeman, Zebulon)
Måns: 3 (Bearnie, Johoohno, Anders Åstrand)
Poseur: 2 (Andersson, Yreburre)
Banarok: 1 (Purgatory)
Bearnie: 1 (Rising)
Eksem: 1 (Banarok)
Halvtand: 1 (Embergem)
Ok, här vill jag, för att fortsätta med tankarna kring Johoohno och Purgatory se hur:
Purgatory fortsätter att rösta på Banarok
Johoohno röstar på Måns.
Okeeej. Måns alltså. Vad har den killen gjort som är skumt? Han kanske har gjort något skumt, men vad? Visa inlägg som är skumt, tack.
Jag tror att kultisterna hoppades på att fler skulle hoppa på Månsdrevet och att de själva kunde hjälpa till om det skulle behövas. Sen vågade de aldrig byta till honom. Heck, varför skulle de? Embergem är medborgare och de själva kommer kunna ta ut en medborgare genom manipulation. Två medborgare/runda är väl ok, även om Måns hade varit en godbit...
Vi får fortsätta, men först vill jag reda ut den där Banarok-härvan:
Så här sa Banarok (649033):
Denna otydlighet blir alltså det som sedan ligger till grund för Johoohnos röst på Banarok.
Så här skriver Johoohno (649074):
Så här försvarar sig Purgatory (649435) mot Zebulon när Purg blir trängd av Zeb pga Banarokspåret:
Så jag tror helt enkelt att Johoohno försöker använda faktumet att två infödda är kultister mot någon oskyldig. I det här fallet Måns.
Och jag tror att man väljer Måns för att han är en bra spelare.
Mer analys kommer...
/Basse, dragochshobäng-medborgare
Rösträkningen vid runda tvås avslut:
Embergem: 6 (Halvtand, Eksem, Måns, Poseur, Hellzon, Yreburre)
Yreburre: 4 (Vicotnik, Basenanji, Pilzeman, Zebulon)
Måns: 3 (Bearnie, Johoohno, Anders Åstrand)
Poseur: 2 (Andersson, Yreburre)
Banarok: 1 (Purgatory)
Bearnie: 1 (Rising)
Eksem: 1 (Banarok)
Halvtand: 1 (Embergem)
Ok, här vill jag, för att fortsätta med tankarna kring Johoohno och Purgatory se hur:
Purgatory fortsätter att rösta på Banarok
Johoohno röstar på Måns.
Okeeej. Måns alltså. Vad har den killen gjort som är skumt? Han kanske har gjort något skumt, men vad? Visa inlägg som är skumt, tack.
Jag tror att kultisterna hoppades på att fler skulle hoppa på Månsdrevet och att de själva kunde hjälpa till om det skulle behövas. Sen vågade de aldrig byta till honom. Heck, varför skulle de? Embergem är medborgare och de själva kommer kunna ta ut en medborgare genom manipulation. Två medborgare/runda är väl ok, även om Måns hade varit en godbit...
Vi får fortsätta, men först vill jag reda ut den där Banarok-härvan:
Så här sa Banarok (649033):
Alltså, jag förstår Banarok som att han menar att kultisterna är så dumma att de trots bättre vetande röstar på Dice.Banarok said:hade jag varit kultist hade jag hellre dumpat eksem än röstat på Dice eftersom då får man blickar i ryggen, och så dum är jag inte men vi får hoppas andra kultister gjorde det.
Denna otydlighet blir alltså det som sedan ligger till grund för Johoohnos röst på Banarok.
Så här skriver Johoohno (649074):
Sedan röstar Johoohno utan vidare resonemang på Banarok.Johoohno said:Jag tolkar det som om han uppfattar sig som en i kultistgruppen. I övrigt vet jag inte om jag förstår Banaroks resonemang i resten av posten som länkas ovan. Är det jag som missförstår posten eller verkar det som om Banarok egentligen borde ha röstat på Eksem?
Jag har även tagit del av Purgatorys analys (#649056) av Banarok och håller med om somligt i den (exempelvis nedanstående):
"Inlägg 7 #648850
Här göra Banarok en helomvändning och säger att det är värdelöst att rösta på Shale eftersom han är inaktiv. Hoppar på drevet på Dice fasten han nyss skrivit att han tycker att det är onödigt att rösta på de mindre aktiva spelarna."
Så här försvarar sig Purgatory (649435) mot Zebulon när Purg blir trängd av Zeb pga Banarokspåret:
Så här skriver Johoohno om att han röstar på Måns:Purgatory said:Du får gärna förklara vad du menar med scummigt. Jag har gjort en analys och förklarat varför jag röstade på Banarak. Jag förstår inte varför det skulle vara något skumt?
Men Andersson har en rätt bra förklaring till att detta skulle vara knasigt:Johoohno said:Jag vidhåller min röst på Måns.
Dels är han infödd, och bland dem vet vi att två kultister gömmer sig. Dels visste även Måns det, men har inte sagt något om det förrän alldeles nyligen. Varför skulle en medborgare hålla inne med den informationen så länge? Borde han inte också kommit ut med den direkt dag två när Pilze sagt det och Zebulon också bekräftat det?
(Och Måns har dessförinnan insett poängen med att det är bland de som påstår sig vara utbölingar som vi ska leta-inte bland dem som outat sig som infödda. Tänk efter: det finns fem outade infödda. Skulle Feu verkligen ha gett kultisterna så dåliga odds? Två av FEM?)Andersson said:Här håller jag med dig Måns. Det är inte realistiskt att BÅDA kultisterna som är infödda outat sig som sådana. En kanske gör det misstaget, men aldrig i livet två. Alltså är siandet efter ooutade infödda livsviktigt för oss nu.
Så jag tror helt enkelt att Johoohno försöker använda faktumet att två infödda är kultister mot någon oskyldig. I det här fallet Måns.
Och jag tror att man väljer Måns för att han är en bra spelare.
Mer analys kommer...
/Basse, dragochshobäng-medborgare