Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 3

Mogger

Hipsteranka
Wilmer said:
Hur kan du veta att det finns två lögnare i den sista gruppen?
Det är en tes. Övriga spelare är clearade som utbölingar och jag väljer att tro att det max finns 1 (sannolikt 0) kultister bland de som gått ut med att de är infödda. Då återstår bara den gruppen. Resten har med mitt utlovade "avslöjande" att göra.

Basenanji

Postd20modernist
RÖSTSAMMANSTÄLLNING

Johoohno: 4 (Basenanji, Måns, Hellzon, Purgatory)
Anders Åstrand: 3 (Wilmer, Anders Åstrand, Craygh)
Halvtand: 1 (Zebulon)
Hellzon: 1 (Halvtand)

Med reservation för sena röster och fel.

/Basse, nedsorgare

Halvtand

Warrior
Re: MERA analys

Basenanji said:
Halvtand, det är ju rätt mycket drag kring bl a Johoohno och Anders Åstrand just nu.

Finns det något i den diskussionen som du kan kommentera?

Vad är det som gör att Hellzon är en bättre kandidat än tex Anders Åstrand?
Kan inte säga att de dragit till sig min uppmärksamhet riktigt, men jag kan läsa in mig på vad som hänt och återkomma (precis som jag i flera dagar tänkt göra med Bearnie-Eksem-grejen).

Hellzon är i sig ingen "bättre" kandidat. Däremot känns det lite halvt att han två gånger i rad hoppat på drev precis i slutet och utan att egentligen visat jättemisstankar mot någon av dem.
Hur kommer det sig förresten att du är så benägen att styra undan från Hellzon? Vet du något om honom som vi andra inte vet?

/Halvtand, som plötsligt inser att Baader Meinhofs tankesätt kan vara rätt praktiskt.

Zebulon

Swordsman
Här är min lista på vad folk uppgett som födelseort till skillnad från din som visar konrimerad födelseort om jag förstår saken rätt.

Namn____________Påstådd inföding
Anders Åstrand Nej
Andersson Nej
Banarok Nej
Basenanji Nej
Bearnie Nej
Eksem Nej
Embergem Nej
Halvtand Nej
Hellzon Nej
Johoohno Nej
moller
Måns Ja
Pilzeman Ja
Poseur Ja
Purgatory Nej
Rising Nej
Shale/Craygh
Vicotnik Nej
Wilmer Ja
Yreburre Nej
Zebulon Ja

Vad har Anders Åstrand sagt, är han stadsfödd eller inte, jag blir inte klok på det?
Shale/Craygh har jag faktiskt ingen riktig koll på. Nån som vet om han har svarat?

Det märks verkligen att vi förlorat Vicotnik, frånvaron av listor är bekymmersam. Det här kommer utveckla sig till ett uthållighetsspel om vi inte försöker strukturera. Bra jobb Måns!

Mogger

Hipsteranka
Zebulon said:
Vad har Anders Åstrand sagt, är han stadsfödd eller inte, jag blir inte klok på det?
Shale/Craygh har jag faktiskt ingen riktig koll på. Nån som vet om han har svarat?
Anders säger att han inte är infödd. Pilzes förmåga säger att han är infödd. Anders har bara sagt att han inte fattar hur det kan vara så.

Craygh är inte infödd enligt engen utsago.

Zebulon

Swordsman

Du har rätt Halvtand, min bad. Jag är snurrig som ett bowlingklot, det är inte bra att försöka jobba och spela varulvsspel samtidigt. Jag kommer ändra min röst på dig och lägga den på en inföding.
Bra att du inte fastnar i att gnälla på rösten utan ger dig på Hellzon. Du är såklart inte friad dock :gremsmile:

Halvtand

Warrior

Måns said:
Jag vet inte om du är skum men du spelar inte för laget.
Du menar att jag försöker få fram saker om annat folk istället för att bara titta rakt fram och gå?

Nej tack, jag tycker att vi har varit nog så trångsynta redan.

Craygh

Swordsman

Basenanji said:
Anders Åstrand: 3 (Wilmer, Anders Åstrand, Craygh)

/Basse, nedsorgare
Fan vad klantigt spelat av Anders Åstrand, han röstar ju på sig själv! Snacka om Freudian slip!

Nej men skämt åsido, du menar Andersson va?

Halvtand

Warrior

Zebulon said:
Du har rätt Halvtand, min bad. Jag är snurrig som ett bowlingklot, det är inte bra att försöka jobba och spela varulvsspel samtidigt. Jag kommer ändra min röst på dig och lägga den på en inföding.
Bra att du inte fastnar i att gnälla på rösten utan ger dig på Hellzon. Du är såklart inte friad dock :gremsmile:
Jag tyckte väl att det luktade lite unket,

Ser du nu varför jag inte vill posta från jobbet? :gremsmile: Det blir inte bra.

Craygh

Swordsman

Halvtand said:
Zebulon said:
Jag tyckte väl att det luktade lite unket,

Ser du nu varför jag inte vill posta från jobbet? :gremsmile: Det blir inte bra.
Värst vad bundis de blev...

Basenanji

Postd20modernist
RÖSTSAMMANSTÄLLNING II

Hahaha! Jag är mest ostrukturerad av alla!

Fan vilket härligt fel...

Så här ska det väl vara:

Anders Åstrand: 3 (Wilmer, Andersson, Craygh)

/Basse, nedsorgare II

Mogger

Hipsteranka

Halvtand said:
Måns said:
Jag vet inte om du är skum men du spelar inte för laget.
Du menar att jag försöker få fram saker om annat folk istället för att bara titta rakt fram och gå?

Nej tack, jag tycker att vi har varit nog så trångsynta redan.
Medborgarna är som en stack med myror. En myra är ganska stark och kan bära mer än han väger, men tillsammans kan myrorna bära en hel fågel! Så, om du envisas med att bära omkring på ditt lilla barr så orkar vi andra inte lyfta fågeln.

Craygh

Swordsman
Re: RÖSTSAMMANSTÄLLNING II

Måste passa på och tacka för listorna, jag är skitdålig på att hålla reda på rösterna själv.

Craygh

Swordsman
NY SATANS POLICY!!

ALLA som postar röster postar samtidigt en sammanställning av rösterna hittills, inklusive givetvis den egna rösten/röständringen.

Vad sägs om det? Det blir så mycket lättare att hålla reda på allt.

Rising

Vila i frid
Re: RÖSTSAMMANSTÄLLNING II

Andersson har inte röstat alls, men jag har röstat på Anders Åstrand. Så det skall vara:

Anders Åstrand: 3 (Wilmer, Rising, Craygh)

Pilzefrau

hon/henne
Re: NY SATANS POLICY!!

Jag kan försöka göra det, men det är lite att ta i att kräva det av alla. Men börja nerifrån, scrolla uppåt till senaste rösträkningen, och gör en ctrt-f-sökning på "röst:" - då borde du hitta alla röster och inget annat än röster.

Zebulon

Swordsman
Re: NY SATANS POLICY!!

Grym idé!
Varför har ingen tänkt på det tidigare?
Eller rättare sagt; varför tänkte inte jag på det tidigare!?!

Jag röstar för det förslaget.