Re: NY RÖST: Bearnie
Ok, här kommer en delanalys av BDG.
Jag vill redan nu be er andra om att leta efter om BDG riktar misstankar mot antingen Lindenius, AÅ, Vimes eller Bearnie -
misstankar som sedan verkligen leder till något. Allt annat kan vara ett sätt att skapa alibi.
BDG första inlägg är bra. Men så mycket info! Nåja, det slutar i en lista.
Och den är bra. Problemet är bara att om BDG är varulv (jag tror det) så är han piskad att vara aktiv och pådrivande. Allt annat hade stått ut som en klick tandkräm på en svart smoking.
Alltså; BDG har ofta rätt i sina analyser. Tex i snacket om Han:s strategi. Frågan är bara vad han använder den till? Röstar tex BDG på Han, om nu Han är så mystisk?
Näpp. Den där inkonsekvensen gjorde Rising mig uppmärksam förra omgången. Om man verkligen misstänker någon, då vill man ju oftast också göra något åt det.
Och...ska vi kolla lite på vad BDG kommer fram till angående Purgatory?
Läs och begrunda:
BDG said:
Istället tänker jag lägga min röst på Röst: Purgatory . Mitt främsta skäl är att han har fel och att han gör absolut minimum för att framstå som aktiv (han har både sagt något och lagt en röst) utan att hjälpa oss någonting. Jag menar Banarok och Vicotnic har också fel men Banarok försöker i vart fall även föra en vettig diskussion och det är alltid skummare att haka på någon än att starta saker.
Va? Vaddå
"...han har fel och att han gör absolut minimum för att framstå som aktiv...". Hur skulle han öht
kunna göra det så tidigt i rundan? Låt oss friska upp minnet vad Purgatory beträffar.
Så här skrev Purgatory i sitt första inlägg:
Purgatory said:
Trevligt med varulvsspel igen, vi behöver info och det snabbt. Jag hakar på Vicotnik för att helt enkelt försöka få fram lite information.
Röst: Anders Åstrand
Tja, Purgatorys första inlägg kanske inte exploderar av spirituell intelligens och skarpsinne. Men vems inlägg gör det i första rundan? Och att rösta på någon för att utöva press, tja det kan ju vara lite misstänksamt, men hörni, kolla här. Jag ska nu citera några andra som skriver väldigt korta inlägg, inlägg som BDG inte tar upp:
Så här skriver Vimes tex:
Vimes said:
Vad skulle det tjäna till? Dessutom är vi inte tjugo personer.
Jag tycker det verkar skumt. Du får min röst, Han.
Röst: Han
Oach! Forumiten Han tipsar alla om något som ska göra rebellerna svårare att spåra och därefter tar Han upp en sorts teori om deltagarantalet.
(Vilket dessutom stämmer, vi har ju fått info från Feu om två döda rebeller, eller hur? I allt väsentligt kan vi alltså räkna på 20 deltagare).
Det där liknar bara en varulv som vill skapa desillusion.
Och så här skriver HJK:
HJK said:
Utan annat än slumpen att gå på så här tidigt så låter jag tärningen avgöra: Eksem
Och så här skriver AÅ:
Anders Åstrand said:
It's on!
Jag ska verkligen försöka att inte tappa bort mig alldeles den här gången, första rundan kommer nog bli rätt mycket eftersom den är en hel vecka och samtliga är med.
Röstar på krank gör jag.
Det är ju lite av en tradition att rösta ut honom tidigt.
Röst: krank
Till er som röstat på mig vill jag bara säga: Use the force och ni kommer att känna godheten i mitt sinne.
[Jag undrar btw om han mellan raderna här planterar att en siare kommer sia honom som god. Kan det vara så att AÅ alltid kommer få det resultatet om någon siar honom kanske?]
Och så här skriver Banarok:
Banarok said:
för tillfället ser jag ingen anledning att sprida rösterna, därför röstar jag på
Röst: Anders Åstrand
han är en kultist, men ifall han är rebell eller inte har jag ingen aning om.
men nu kommer jackpot frågan hur många kultister *host* jag menar imperialister finns det vanligtvis är det en fjärdedel av gruppen, men på 18 får vi en halv-imperialist, räknas han som imperialist eller rebell? själv har jag klassificerat honom till imperialist bättre vara paranoid i dehär spelen.
Och så här skriver Bearnie:
Bearnie said:
Okej, dags för en reality check.
Vi kommer inte få fatt i någon infiltratör första rundan. De har alldeles för många att gömma sig bland och vi har alldeles för lite information att gå på. Det är klart, klantar någon till det så kan vi sätta dit någon av dem. Men de är smarta, så det är inget vi kan hoppas på.
Högst skumhetsfaktor så här långt har Vimes. Han (Vimes) avfärdar Hans plan alldeles för lättvindigt. Sedan tycker han dess "skumhet" är skäl nog för en röst. Det luktar alibi lång väg. Det enda som räddar honom just nu är att han troligtvis är en nybörjare på detta.
Det Han försöker göra är en matematisk fint som jag förvisso inte vet vad den heter, men som har med dörrar och sannolikhet att göra. Jag kan tänka mig att ge det en chans, bara för att... jag inte har så mycket bättre för mig:
Röst: Craygh
(Det kommer förvisso inte att funka, för att fånga infiltratörer har inte med matematisk sannolikhet att göra)
Också destruktivt inlägg – det där sista om att Hans strategi inte kommer funka. Men så föreslå något annat då!
Och så här skriver Lindenius:
Lindenius said:
Jag lägger min
Röst: Han
Mest för att det skulle vara oerhört roligt om det visade sig att han spelar Han Solo.
[Med andra ord, så kommer jag förmodligen byta inom en snar framtid. Jag ville bara göra mig lustig på någon annans bekostnad en kort stund]
Summa summarum: vid den här tidpunkten har en del skrivit en del konstigheter. Men att påstå att Purgatory sticker ut är en överdrift. Tvärtom menar jag att retoriska toner ljuder när Bearnie och Vimes motiverar sina röster. Lindenius larvar sig.
---
Ok, vad jag försöker säga med den här delanalysen av BDG är att vid det tillfälle som han skriver att Purgatory "...har fel och han gör absolut minimum för att framstå som aktiv..." så har faktiskt:
-Endast tretton av arton (13/18) skrivit inlägg överhuvudtaget!
Tja, här kommer hela röstningsmönstret som det har utvecklat sig innan BDG kommer med sin "analys" av Purgatory:
Vic->AÅ
Anders Åstrand (1): Vicotnik
Purg->AÅ
Anders Åstrand (2): Vicotnik, Purgatory
Vimes->Han
Han (1) Vimes)
HJK->Eksem
Han (1): Vimes
Eksem (1): HJK
Bearnie->Craygh
Craygh (1): Bearnie
AÅ->krank
krank (1): Anders Åstrand
Banarok->AÅ
Anders Åstrand (3): Vicotnik, Purgatory, Banarok
Lindenius->Han
Anders Åstrand (3): Vicotnik, Purgatory, Banarok
Han (2): Vimes, Lindenius
1) Jag tror att BDG gick in och startade en attack mot Purgatory, för i det läget så verkade AÅ ligga illa till.
2) Lindenius hjälper till genom att rösta på Han.
Slutsats:
BDG gör en skitkass analys av Purgatory. Inte likt honom. Lindenius och Vimes hjälper till när de inser att röster börjar flockas kring AÅ.
---
Om du menar att jag har fel, bidra! Jag måste ju reservera mig för att felaktigheter, men nu tror jag mig verkligen ha något på gång.