Rickard
Urverk speldesign
Har ni femtielva tankar på kampanjer som ni känner för att dra igång? Presentera dem här så att ni får ur er dem.
Jag har funderat länge på att dra igång en rysk fantasykampanj med först Ljus och lykta som regelsystem, där rollpersonerna är barn/ungdomar och efter att ha spelat ut ett scenario som mestadels är planteringar för nästa steg spolar jag tiden framåt tjugo år. Rollpersonerna återvänder nu till sin gamla stad. Varför de varit borta är av olika anledningar. Vissa har slagit i det ännu pågående inbördeskriget, andra har suttit i det sibiriska fängelset med mera. Regelsystemet jag då skulle använda är Matiné. Det här faller dock på att jag tappat sugen lite för rollspel och då inget av spelen behövs speltestas känner jag att jag inte heller behöver spelleda det. Synd bara på min efterforskningar.
Jag har fått förfrågningar om att spela Feng Shui men sandalfantasy. Köpte en Fenix-tidning där det fanns en passande stad med men har inte orkat göra något. Grejen är nog att jag inte har något stoff till scenarion.
Ännu en förfrågan om att köra pulp-stuk med Feng Shui. Vi har kört ett scenario, där det var med nazister, pyramider och en apkung. Det hela var riktigt underhållande och jag har ett gäng Trail of Cthulhu-scenarion jag lika gärna kan använda till Feng Shui. Det finns en del pulp-regler till spelet på nätet.
Trail of Cthulhu borde jag testspela, bara för att ha det gjort. Tror min scenarioskrivarstil kan passa det spelet.
Mouse Guard vet jag med mig att jag borde speltesta. Har en övergripande kampanj på några spelmöten som vore coolt att spela igenom. Jag har några nyckelscener i huvudet och jag skulle vilja bryta av och testspela intriger och skräck i det spelet, bara för att bryta av från det gulliga.
Jag spelledde en kampanj till Matiné som det egentligen bara är kvar ett spelmöte av. Det hela rann ut i sanden då jag egentligen blev klar med Matiné och inte kände att jag längre behövde speltesta det hela. Lite synd, för vi har spelat ut en större metaplott ur spelet Gemini.
Jag har idéer för ett julscenario till Ljus och lykta som ska heta "Tomten gillar inte dig längre", men som vanligt med det spelet är det inte vad det ser ut att vara.
Jag har länge velat spelleda Feng Shui i Star Wars-miljön. Har dock inga scenarion och det skulle krävas en del mixtrande med arketyper. Det finns sådant på nätet men jag känner att jag ändå måste konvertera då jag husreglat det spelet rejält.
/Han som har många bollar i luften men känner inte att han orkar ta tag i något av dem
Jag har funderat länge på att dra igång en rysk fantasykampanj med först Ljus och lykta som regelsystem, där rollpersonerna är barn/ungdomar och efter att ha spelat ut ett scenario som mestadels är planteringar för nästa steg spolar jag tiden framåt tjugo år. Rollpersonerna återvänder nu till sin gamla stad. Varför de varit borta är av olika anledningar. Vissa har slagit i det ännu pågående inbördeskriget, andra har suttit i det sibiriska fängelset med mera. Regelsystemet jag då skulle använda är Matiné. Det här faller dock på att jag tappat sugen lite för rollspel och då inget av spelen behövs speltestas känner jag att jag inte heller behöver spelleda det. Synd bara på min efterforskningar.
Jag har fått förfrågningar om att spela Feng Shui men sandalfantasy. Köpte en Fenix-tidning där det fanns en passande stad med men har inte orkat göra något. Grejen är nog att jag inte har något stoff till scenarion.
Ännu en förfrågan om att köra pulp-stuk med Feng Shui. Vi har kört ett scenario, där det var med nazister, pyramider och en apkung. Det hela var riktigt underhållande och jag har ett gäng Trail of Cthulhu-scenarion jag lika gärna kan använda till Feng Shui. Det finns en del pulp-regler till spelet på nätet.
Trail of Cthulhu borde jag testspela, bara för att ha det gjort. Tror min scenarioskrivarstil kan passa det spelet.
Mouse Guard vet jag med mig att jag borde speltesta. Har en övergripande kampanj på några spelmöten som vore coolt att spela igenom. Jag har några nyckelscener i huvudet och jag skulle vilja bryta av och testspela intriger och skräck i det spelet, bara för att bryta av från det gulliga.
Jag spelledde en kampanj till Matiné som det egentligen bara är kvar ett spelmöte av. Det hela rann ut i sanden då jag egentligen blev klar med Matiné och inte kände att jag längre behövde speltesta det hela. Lite synd, för vi har spelat ut en större metaplott ur spelet Gemini.
Jag har idéer för ett julscenario till Ljus och lykta som ska heta "Tomten gillar inte dig längre", men som vanligt med det spelet är det inte vad det ser ut att vara.
Jag har länge velat spelleda Feng Shui i Star Wars-miljön. Har dock inga scenarion och det skulle krävas en del mixtrande med arketyper. Det finns sådant på nätet men jag känner att jag ändå måste konvertera då jag husreglat det spelet rejält.
/Han som har många bollar i luften men känner inte att han orkar ta tag i något av dem