Nekromanti 48-timmars fotoutmaning #5 tema:Rollspel i närbild

Johan K

Gammal & dryg
Det fullständiga temat för femte fotoutmaningen är: Rollspel i närbild

Kör hårt.

* Deltagare har 48 timmar på sig från startposten att lägga upp bilderna i tråden som startade tävlingen, såvida det inte är mindre än fem bidrag, då tiden förlängs med ytterligare ett dygn.
* När tiden är ute deklarerar någon (vanligtvis den som startade utmaningen, men det kan vara vem som helst) att tiden är ute och röstningen börjar. Röstningen pågår i 24 timmar från röststartsinlägget.
* När röstningstiden är ute deklareras röststopp och rösterna räknas. Vinnaren startar nästa utmaning så snart som möjligt och väljer tema för den.
* Alla bilder måste vara tagna specifikt för denna tävling, för att inte ge fördelar till de som sitter med stora bildbibliotek.
* Bara ett bidrag per person.
* När en bild är postad så kan du inte ändra den.
* Första bidraget, inte inkluderat den som startat utmaningen, får automatiskt en bonusröst.
* En röst per person.
* Man får inte rösta på sig själv. Sådana röster räknas inte och får röstaren att se töntig ut.
* Man måste inte bidra för att rösta. Man måste inte rösta för att bidra, men det hör till god ton.
* Posta namnet du röstar på i fetstil, det gör det enklare att räkna. Ha ingen annan text i fetstil.
* Om oavgjort så vinner först postade bidraget.
* Bidragen bedöms utifrån innehåll, inte fotokvalitet eller fotografisk skicklighet. Rösta på originalitet, entusiasm och komedi.
* Inget fuskande.
* Ingen bildmanipulation, allt görs i kameran och verkligheten. Enda undantaget är att minska ned bilden till en lämpligare storlek. Behöver du tex lägga in text i en bild, använd papper och penna och se till att det kommer med på fotot.
* Om möjligt, lägg inte foton som bifogade filer, detta för att hålla ner datamängden som servern behöver dra. Länka heller till dem från någon annan site.
* Vinnaren startar en ny utmaning i en ny tråd. Titeln är enligt mönstret "48-timmars fotoutmaning #n Tema", där n räknas upp efter hand.
* Dessa regler ska ingå i startposten för varje utmaning.

Johan K, som tackar för vinsten & önskar alla lycka till !!

Troberg

Sinister eater
Bidrag: Tribut till Feuflux

Nu i liveformat, inget tecknat tjafs!

Vilken action! Vilket drama! Episkt!

Organ

Out of time, out of mind
Re: Bidrag: Tribut till Feuflux (ot)

Ûbercred för valet att använda T12:or.

Hur kommer det sig förresten att du har sådana? Mig veterligen används de ju nästan mer eller mindre uteslutande till D&D. :gremtongue:

/Anders

Troberg

Sinister eater

Hur kommer det sig förresten att du har sådana? Mig veterligen används de ju nästan mer eller mindre uteslutande till D&D.
Två anledningar:

1. Man köper ett rör tärningar, då får man dem vare sig man behöver dem eller inte.

2. Jag pysslade ett tag med ett system som använde följande serie för initiativ:

1
D2
D3
D4
D6
D8
D10
D12
D20
D30
D100

Beroende på hur snabb man var på sin handling så använde man olika "stora" tärningar. Rätt prydligt, matematiskt sett, men lite för tungt att administrera och sedan dess har jag dumpat initiativ till förmån för övertag/underläge.

Johan K

Gammal & dryg
Bidrag: Johan K

Well, får ju inte vara smämre än at jag deltar även denna gång. Lite inspirerad av vor gode Troberg blev jag denna gång.
Mitt bidrag hittar du här.

/ Johan K, som åxå gjärna tar emot kommentarer om de övriga fotona på ovan nämnda adress. Vore kul att få lite feedback på dem..

Foggmock

Myrmidon
Hur fan ska jag slå det där...

...jag som tänkt vara med denna gången, nu är det ju ingen idé när vi redan har en vinnare. :gremsmirk:

Troberg

Sinister eater
Re: Hur fan ska jag slå det där...

Hur fan ska jag slå det där...
Klä ut tärningarna till casten i d12-comic? Illustrera ett flamewar med en D&D-regelbok och tändvätska?

Johan K

Gammal & dryg
Tiden är ute. Nu röstning !!

I & med att Troberg lämnade in först, så får han en röst per autamatiskt.

Jag lägger även en röst på Troberg, för hans bild var verkligen klockren !!

/ Johan K, som hoppas på att många röstar !

Troberg

Sinister eater
Re: Tiden är ute. Nu röstning !!

Pazak är Pazak. Min röst går därför till Lexx.

Gäst.

Veteran
Röst på Lexx

Tornbergs bild var helt klart fräckast men...

Lexx var den som uppfyllde temat bäst i min mening.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Hur kommer det sig förresten att du har sådana?
Alla borde ha t12:or - den ultimata tärningen. Var det inte Platon som ansåg att just dessa ädla tärningar var den perfekta formen?

Själv använder jag uteslutande t12:or till mitt eget rollspelssystem. t10 ger för få utfall, t20 för stora siffror att räkna med.

Jag röstar förresten på trobergs bild...

Johan K

Gammal & dryg
Röstningen slut !!

Ookey, röstningen slut för denna gång.
Troberg vann, igen mend 4 röster. Lexx kom på andra platts med 2 röster.
Grattis Troberg, du vann ! & tack alla som var med !

/ Johan K, som kan räknat lite fel.. Men skyller detta på att man är trött som fan & har inte järnkoll just nu.