Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
Utbrytning från det här inlägget angående monsterboken till Pathfinder:
Aasimar
Aboleth
Ankheg
Alla demoner (Babau, Balor etc.)
De flesta jävlarna
Behir
Black pudding
Alla drakar
Bulette
Choker
Chuul
Drow
Duergar
Gelatinous Cube
Mimic
Mohrg
Owlbear
Rakshasa
Rust Monster
Shambling Mound
Svirfneblin
Tarrasque (!)
Tiefling
Vargouille
Xill
Xorn
Och en massa andra jag glömt.
Jag inser att säkert hälften kommer från Lovecraft, HG Welles och folklore utan att jag känner till dem, men några av dessa borde väl i ärlighetens namn vara Wizards egna?
Eller?
(notera att jag absolut inte klagar, utan är jättenöjd att alla dessa ikoner fanns med i "mitt nya" spel, jag är bara nyfiken.)
Jag blev alltså överraskad att se hur många monster som fanns med i Pathfinderversionen, som inte ägs av Wizards of the Coast. De enda jag på rak arm kan komma på som inte är med i Paizos monsterbok är Beholder och Mind Flayer (tråkigt nog, får jag väl erkänna) och att Kenku fått byta namn till Tengu. Annars ett axplock:Jag är positivt överraskad, eftersom det inte fanns något i bestiariet som motsatte sig gamla D&D (jag vill ju alltså spela D&D3.5, men med lite evolverade regler). Det var skönt att se hur många D&D-ikoner som fortfarande fanns med (aboleth, choker, gelatinous cube, mimic etc.).
Aasimar
Aboleth
Ankheg
Alla demoner (Babau, Balor etc.)
De flesta jävlarna
Behir
Black pudding
Alla drakar
Bulette
Choker
Chuul
Drow
Duergar
Gelatinous Cube
Mimic
Mohrg
Owlbear
Rakshasa
Rust Monster
Shambling Mound
Svirfneblin
Tarrasque (!)
Tiefling
Vargouille
Xill
Xorn
Och en massa andra jag glömt.
Jag inser att säkert hälften kommer från Lovecraft, HG Welles och folklore utan att jag känner till dem, men några av dessa borde väl i ärlighetens namn vara Wizards egna?
Eller?
(notera att jag absolut inte klagar, utan är jättenöjd att alla dessa ikoner fanns med i "mitt nya" spel, jag är bara nyfiken.)