Jag spelleder mest mina egna spel, faktiskt. Jag spelar
Matiné när jag är sugen på något traditionellt men ändå något som är snabbt och smidigt och stödjer min spelledarstil.
Ljus och lykta när jag är experimentsfull. Jag kör även ibland actionrollspelet
Feng Shui (husreglad för att få systemet slimmat) där jag förut spelledde "någon gång i framtiden" men ska nu köra mer Indiana Jones-pulp. Får se om jag orkar, då jag har en massa annat att testa, exempelvis en Matinémutant-modd för att få Mutant mer actionbetonat.
Annars spelleder jag
Inspectres då det är ett spel där man bara tutar och kör utifrån några vägledningar som man får. Jag köpte det då jag var trött på att spelleda och i det spelet hittar spelarna på det mesta medan spelledaren bara reagerar på spelarnas påhitt. Jag håller på och lär mig
Mouse Guard* som jag köpte för att jag är svag för möss och var intresserad av en lättvariant av
Burning Wheel. Jag ska även testköra ett par
Trail of Cthulhu-scenarion för att se om de är så rälsade som det sägs, men kommer då att använda Feng Shui-systemet för att
få äkta pulp.
Vad jag spelar? Allt från Dungeons and Dragons 4 och Stjärnornas krig till indie- och berättarspel.
/
Han som kanske överdrev med länkarna men annars hade nog spelen aldrig kollats upp
PS. Skönt med en till nattpostare, så att jag har något att läsa.
DS.
* alltså spelstilen som krävs för MouseGuard, inte reglerna.