Det hade nog jag också sett. Allt sånt står ju på sista sidan i boken, men det kanske inte kändes viktigt nog...Hakanlo said:Det jag också hade önskat i recensionen är en riktigt tydlig länk till var och exakt hur man köper spelet. Visst, det krävs inte så mycket för att leta sig dit. Men ändå. Alltså, en beskrivning av att 1) exakt url, 2) att det är print on demand, och 3) att det inte finns på andra ställen (för så är det väl?), och 4) prismodellen med "betala vad du vill" (det stod väl bara något pris?).
Ser ut att ha funkat finfint. Lade just in beställningen hos Publit. Du borde få spelet inom några dagar.Hakanlo said:Äh, what the heck. Köpte just ett ex, hoppas paypal mm funkar. Snacka här om att det borde vara "ännu" lättare och köpa och inte ens ha ett själv, hur skulle det se ut!
De som verkligen är intresserade gör det. Men hur "lätt" det är att köpa något har ofta extremt stor inverkan på hur mycket som säljs. Särskilt när det finns alterantiva produkter, och det inte är sådant som man måste ha för att överleva.krank said:Menmen, man får hoppas att folk hittar spelet mha google eller nåt...
Tror nog Åsa är mer än väl kapabel att recensera ett indie-spel, eller vilket spel som helst. Så jävla annorlunda är de inte.wilper said:Jag tänkte i liknande banor när jag läste recensionen. Funderade lite på om Fenix skulle behöva en indiespelare att recensera indiespelen istället för att lägga dem i Åsas knä. Det skulle ju ge recensioner som skulle vara mer talande för andra indiespelare.
Krank kan göra som jag gjorde; gå upp med några ex och visa för Michael Petersen, och be att de köper in dem.Hakanlo said:OT: Dessutom funderar jag på om det inte finns någon väg att få in spelet i hyllan på SF. Deras hylla med svenska rollspel här i Gamla Stan ser faktiskt ut att behöva lite tillskott just nu. (Och dessutom besök av någon som har åtminstone någon liten koll på hur produkter bör presenteras i en butik).
+1Arfert said:Tror nog Åsa är mer än väl kapabel att recensera ett indie-spel, eller vilket spel som helst. Så jävla annorlunda är de inte.
+1 (till Hans. minus då)Hans. said:-1Dante said:
+1Dante said:+1Arfert said:Tror nog Åsa är mer än väl kapabel att recensera ett indie-spel, eller vilket spel som helst. Så jävla annorlunda är de inte.
Om man recenserar ett cinematiskt indiespel efter förutsättningen att det "ska" vara mycket bakgrundsmaterial och att man måste kunna förlora, så känns det lite som att man ger Gilbert Grape lågt betyg för att det var för lite action och explosioner. Vettiga invändningar om det hade varit en annan genre, liksom.Arfert said:Tror nog Åsa är mer än väl kapabel att recensera ett indie-spel, eller vilket spel som helst. Så jävla annorlunda är de inte.
Det är inget trad-spel heller och Åsa verkar hellre vilja recensera saker för vad hennes bild av ett rollspel är snarare än för vad de faktiskt är.Arfert said:Matiné är väl inget indie-spel?
-1Hans. said:-1Dante said: