Japp, "Con4eR". Det är Graham som är med och anordnar det. https://warhorn.net/events/Con4eRmen vet att det finns något dedikerat 4e-konvent.
Det ständiga problemet med att försöka omstyla sig själv: De som redan var sålda på DnD gillade det inte eftersom det "inte var DnD". De som redan ratat DnD brydde sig aldrig om att pröva det, för de hade ju redan bestämt sig för att DnD inte var för dem =D4E var så bra att folk inte tyckte att det "kändes som D&D", och så gick det som det gick eftersom det tydligen var det viktiga.
Det lustiga var att, för mig, kändes den här versionen som allt det DnD hade lovat att vara sedan 1974, men aldrig levererat.Det ständiga problemet med att försöka omstyla sig själv: De som redan var sålda på DnD gillade det inte eftersom det "inte var DnD".
Ja, det är det mest minuatyr tunga d&d spelet. Men man kan använda mynt eller tärningar ocksåMåste man fortfarande köra 4e med miniatyrer?
Man måste inget (det dyker inte upp 4e-ninjor i rummet om man låter bli), men striderna kommer absolut mest till sin rätt om man kör dem på ett rutnät. Åtminstone de maffiga boss-striderna. Att klippa de två vättarna som står vakt utanför grottan kan man lätt göra utan rutnät. Men striden mot storvätten och hans anhang gör sig bäst på ett rutnät.Måste man fortfarande köra 4e med miniatyrer?
Jo, vi började närma oss slutet på Scales of War-kampanjen men bestämde oss för att vi inte orkade göra matten för hand utan de verktygen. Var hemskt snålt, tycker jag - de fanns ju redan och behövde inte supporteras ytterligare, utan bara få ligga uppe.Det är ju även lite trist att de digitala verktygen till 4e är borta med vinden.
Det är förstås så att det aldrig är gratis att hålla igång något på nätet, men det borde varit kaffepengar för WotC. Så lite småsnålt kan man få tycka.Jo, vi började närma oss slutet på Scales of War-kampanjen men bestämde oss för att vi inte orkade göra matten för hand utan de verktygen. Var hemskt snålt, tycker jag - de fanns ju redan och behövde inte supporteras ytterligare, utan bara få ligga uppe.
Mja, ett av problemen var väl att de var beroende av Silverlight - som Microsoft slutade stödja?Jo, vi började närma oss slutet på Scales of War-kampanjen men bestämde oss för att vi inte orkade göra matten för hand utan de verktygen. Var hemskt snålt, tycker jag - de fanns ju redan och behövde inte supporteras ytterligare, utan bara få ligga uppe.