Nekromanti 5,5mm/c

Aeon

Warrior
5,5mm/c är den "universiella kalibern" i väst i N2... Är kasetterna för 5,5mm/c också universiella... använder man magasin så som man gör med magasin till 5,56mmNato idag?

/Martin

Sereg_UBBT

Swashbuckler
om 5,5mm/c är hylslös och kommer i kassetter som inte går att ladda om så antar jag att dom iaf är utbytbara mellan olika modeller av samma tillverkare - möjligen också mellan olika tillverkare.

F.ö så är "floodning" något som man ser ogillande här på forumet - det trycker bara intressanta trådar längre bak i forumet vilket är onödigt.

seinet

Swashbuckler
F.ö så är "floodning" något som man ser ogillande här på forumet - det trycker bara intressanta trådar längre bak i forumet vilket är onödigt.

Tja, i detta fallet skulle jag anse det försvarbart eftersom alla trådarna verkar vara serösa ämnen angående olika saker. Dock skulle det kanske vara mer praktiskt att samla alla frågorna i en tråd men då skulle nog en hel del tänka "vad mycket text, detta orkar jag inte läsa".

/Seinet Wintermute - Var och kollade på Arise, Transport League och Reclusion igår, det var sådär.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
om 5,5mm/c är hylslös och kommer i kassetter som inte går att ladda om så antar jag att dom iaf är utbytbara mellan olika modeller av samma tillverkare - möjligen också mellan olika tillverkare.

Vad är det som gör att vissa kasetter inte går att laddas om ?
Förresten, varför konstruerar man en ammonutionshållare på ett sånt vis ? Måste man slänga kasetten när den är använd? det känns dumt...

Sereg_UBBT

Swashbuckler
hmm. det är den uppfattningen jag har fått att kassetter fungerar så. Att det är engångskassetter som slängs efter användning alltså. Men jag kan ju ha fel, orkar inte hämta boken och kolla heller...

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Jag har fått för mig att det skall gå att ladda om kasetter, men att det är bra mycket anständigare än att ladda om ett vanligt magasin. Jag håller med, det känns ju fruktansvärt onödigt att behöva slänga bort hela kasetten efter den är tömd. Iofs så slänger jag ju alltid bort mina vapen efter att ha tömt deras magasin när jag spelar N2... Måste ha kastat bort en smärre förmögenhet helt i onödan. Men det är ju coolt, och dessutom får man ju tag i fulladdade vapen snabbare genom att bara dra upp ett par nya. Om man har några fler, vill säga...

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Jag har fått för mig att det skall gå att ladda om kasetter, men att det är bra mycket anständigare än att ladda om ett vanligt magasin.

Låter vettigt, Kasetter är troligtvis utformade på något klurigt sätt så att dom kan hålla mer ammo. Därmed så borde det också bli kluriga att ladda om dom.

Måste ha kastat bort en smärre förmögenhet helt i onödan
Ja /images/icons/laugh.gif Med tanke på att ett vanligt tomt magasin kostar ca 30-40 euro (motsvarar runt 120 - 160 SEK) så känns det litet dumt att bara kasta bort det, när man så enkelt kan stoppa det i fickan.

Big Marco

Läskig
Kassetter kan visst laddas om, men det tar lite tid och är bökigt, mao inget man gärna gör i en stridssituation.

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
...Med tanke på att ett vanligt tomt magasin kostar ca 30-40 euro (motsvarar runt 120 - 160 SEK) så känns det litet dumt att bara kasta bort det, när man så enkelt kan stoppa det i fickan.

Nu menar jag ju naturligtvis att jag kastar bort det tomma vapnet, och drar fram nya. Då blir förmögenheten genast mycket större...