Hans E Magnusson
CAPS LOCK
Japp ge mig namnen på de fem bästa King böckerna,+ i kanten om de namnger den med den svenska titeln om de finns en sådan.
Tack
Tack
+1Granny Smith said:Det
Jurkjyrkogården
BenrangelMajsens Barn
Cujo
Novellsamlingen med langoljärerna (minns inte namnet, fyra bra längre noveller)
Frågar du mig? Ja jag vet då inte.Troberg said:Varför nämner ingen Det Mörka Tornet och The Shining?
Mörka Tornet har jag, skämmigt nog, inte läst något av.Troberg said:Varför nämner ingen Det Mörka Tornet och The Shining?
Läs hjärtan i Atlantis först och sedan The Stand och tänk på att vad de egentligen handlar om är Baby boomer generationens fullständiga misslyckande att göra någon skillnad i världen. De är klagosånger över hur en generation som visade så mycket potential och vilja att förändra världen bara gjorde allting värre.Jocke Kofot said:Jag är inget fan, har försökt mig på the shining, revolvermannen (som började bra) och läst några noveller här och där. Finns det en hisspitch som förklarar vad som är bra och unikt med king, eller orkar någon skriva en?
Håller med 100%. Det var intressant att läsa i On writing att King körde fast och kunde inte hitta ett slut (han skriver tydligen rätt improviserat vilket märks i den boken väldigt väl) tills han kom på den där grejen med bomben eller nåt sånt. Han var skitnöjd med hur väl han knöt ihop det. Jag håller inte med honom alls.Gurgeh said:*The Stand är otroligt bra så länge den handlar om människor som överlever efter att nästan hela jordens befolkning blivit utrotad av en sjukdom. När den övergår till att handla om en menlös kamp mellan ont och gott blev den så tråkig att jag nästan inte orkade läsa klart den.
/tobias
Slutet på The Stand är SÅ DÅLIGT att ni bör se det:Ond bråd död said:Håller med 100%. Det var intressant att läsa i On writing att King körde fast och kunde inte hitta ett slut (han skriver tydligen rätt improviserat vilket märks i den boken väldigt väl) tills han kom på den där grejen med bomben eller nåt sånt. Han var skitnöjd med hur väl han knöt ihop det. Jag håller inte med honom alls.Gurgeh said:*The Stand är otroligt bra så länge den handlar om människor som överlever efter att nästan hela jordens befolkning blivit utrotad av en sjukdom. När den övergår till att handla om en menlös kamp mellan ont och gott blev den så tråkig att jag nästan inte orkade läsa klart den.
/tobias