Hej!
Ett tag sedan jag skrev något längre här, har dock spelats en hel del
Jag har en utmaning, eller en uppgift till er alla. Självklart kommer jag använda det till mina egna själviska syften!!!
Utgångspunkten är att ni ska konstruera ett system som är till för att skapa fem, och exakt fem spelsessioner där en berättelse ska inledas och avslutas.
Vad skulle du instruera SL (dig själv)och spelarna att göra inför varje pass? Och under varje pass, vad ska SL ägna sig åt? Alltså, gå och pissa och sånt tar jag för givet.... Jag menar förberedelser innan, och fokus under spel.
Inför pass 1 ??
Under pass 1 ??
Inför pass 2 ??
Under pass 2 ??
etc
Jag tänker såhär. I spelpass 1 behöver SL kanske fokusera på vissa saker, och för att få ett avslut i sista passet behöver man troligtvis fokusera på annat. Troligtvis är avslutningen svårast att få till.
Jag har (så klart) ett eget tänk- som jag funderar på att använda till mitt Longshot! som nog ska bli just ett fem-sessions rollspel. Men det vore oerhört spännande att höra hur ni skulle tänka kring detta. Longshot! är ett story now spel, men jag är precis lika intresserad av hur tex en grottkrälare skulle tänka som SL för att få igång och avsluta en historia/ berättelse/ kräl.
Återkommer med ett eget försök någon gång i helgen!
/ Nils
Ett tag sedan jag skrev något längre här, har dock spelats en hel del
Jag har en utmaning, eller en uppgift till er alla. Självklart kommer jag använda det till mina egna själviska syften!!!
Utgångspunkten är att ni ska konstruera ett system som är till för att skapa fem, och exakt fem spelsessioner där en berättelse ska inledas och avslutas.
Vad skulle du instruera SL (dig själv)och spelarna att göra inför varje pass? Och under varje pass, vad ska SL ägna sig åt? Alltså, gå och pissa och sånt tar jag för givet.... Jag menar förberedelser innan, och fokus under spel.
Inför pass 1 ??
Under pass 1 ??
Inför pass 2 ??
Under pass 2 ??
etc
Jag tänker såhär. I spelpass 1 behöver SL kanske fokusera på vissa saker, och för att få ett avslut i sista passet behöver man troligtvis fokusera på annat. Troligtvis är avslutningen svårast att få till.
Jag har (så klart) ett eget tänk- som jag funderar på att använda till mitt Longshot! som nog ska bli just ett fem-sessions rollspel. Men det vore oerhört spännande att höra hur ni skulle tänka kring detta. Longshot! är ett story now spel, men jag är precis lika intresserad av hur tex en grottkrälare skulle tänka som SL för att få igång och avsluta en historia/ berättelse/ kräl.
Återkommer med ett eget försök någon gång i helgen!
/ Nils