Nekromanti Bästa. Säljtext. Ever.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Först: jag har ingen aning om vem säljaren är, så det är inte för att göra reklam åt min polare eller så.

Ja, jag läste just världens bästa säljtext för en rollspelsprodukt någonsin. Helt otippat så fanns den på Tradera:

»Klassiskt äventyr till Runequest. … Omslaget, jag bara säger det. Titta på det. Vem vill inte... bara vara en anka efter att ha sett det? Eller möjligen fajtas med en anka, om man nu är mera lagd åt det hållet. Skjuta armborst, dricka julmust, snattra lite, kanske knuffa ett troll.«

Seriöst. Skjuta armborst, dricka julmust. Knuffa troll! Jag önskar jag hade ekonomi för att lägga ett bra bud.

Någon annan som har exempel på sköna annonser eller reklamtexter till rollspelsprylar?

Gardener

Champion
Jag vill ha! Fast inte tillräckligt för att orka lägga bud. =) <div>
</div> <div>Finns säkert tillräckligt många dumma blocket-annonser för att kunna starta en blogg om det.Hehe, såklart finns sidan redan:http://www.bestofblocket.se/ </div> <div>
</div> <div>Kan tyvärr inga roliga rollspelsannonser. </div>

Möller

Hubert Hortlax
Hm. Ankor i RuneQuest? Det visste jag inte att det fanns.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Möller said:
Det är därifrån de kommer vettu. De plankades tillsammans med allt annat rakt in i Drakar och demoner.

Mukwa

Swashbuckler
DeBracy said:
Möller said:
Det är därifrån de kommer vettu. De plankades tillsammans med allt annat rakt in i Drakar och demoner. [Inte för att det är universitetsstudier, men min kursivering]
pl"anka"des, höhö...

Storuggla

Champion
Dricka julmust! Knuffa ett troll! Jag är såld! Jag måste omedelbart leta fram mitt MRQ2 och spela anka!

Storuggla, gräver i lådorna

android_iv

Warrior
Bra text! Nu lite OT..
Varför envisas alla (i Disney-manér) att rita ankor utan byxor? De bör väl också ha genitalier att skyla och skydda?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Android IV said:
Varför envisas alla (i Disney-manér) att rita ankor utan byxor? De bör väl också ha genitalier att skyla och skydda?
Nä. De har en multi-purpose kloaköppning.

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Android IV said:
Bra text! Nu lite OT..
Det är värre änså. De har händer också...

//EvilSpook

android_iv

Warrior
wikipedia said:
Most male birds (e.g., roosters and turkeys) have a cloaca (also present on the female), but not a penis. Among bird species with a penis are paleognathes (tinamous and ratites), Anatidae (ducks, geese and swans), and a very few other species (including ostriches and flamingoes).
Men nu visar det sig ju att en av få fåglar med penis är just ankor.. Fast kvinnliga ankor kanske inte behöver byxor, om man nu anser att kloaköppningar inte behöver döljas.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Android IV said:
Men nu visar det sig ju att en av få fåglar med penis är just ankor.
Men dom fäller ju in snorren när den inte behövs (vilket jag f.ö. tycker är en fiffigare lösning än att låta hela alltet dingla omkring på utsidan).

CapnZapp

Myrmidon
Android IV said:
Bra text! Nu lite OT..
Varför envisas alla (i Disney-manér) att rita ankor utan byxor?
Även ankor är påklädda!

Men bara i duschen...