w176
Förlorad dotter
Vi borde ta en vända och bekräfta vad vi som är kvar betyder för varandra också. Eller vad forumet i sin helhet betyder för oss. Tycker jag. Vi kan också behöva höra det.
Så lovebombing dags.
Så lovebombing dags.
Amen till det även om det någon gång då och då har vacklat lite vad gäller respektfullheten. Fast säg ett enda diskussionsforum där folk inte ryker ihop... Det är en del av det hela kan man säga. Precis som i ett förhållande. Man får tackla de dåliga egenskaperna med de bättre.Och rollspelspratat är fantastisk här. och pratet om all möjligt annat också. Intelligent, kreativt, respektfullt och överraskande och mångfasetterat.
+1NilsH said:Hej!
Jag har insett att det nog är dags att gå på ett av dedäringa konventen och få lite ansikten på folk, det vore kul!
Är själv faktiskt väldigt förvånad över hur mycket det hela berör mig, och hur mycket jag tänker på det, har alltid sett internetforum som en lekplats och inte ett "äkta" socialt forum och umgänge, får kanske omvärdera min inställning lite nu
/ Nils
+1Måns said:+1NilsH said:Hej!
Jag har insett att det nog är dags att gå på ett av dedäringa konventen och få lite ansikten på folk, det vore kul!
Är själv faktiskt väldigt förvånad över hur mycket det hela berör mig, och hur mycket jag tänker på det, har alltid sett internetforum som en lekplats och inte ett "äkta" socialt forum och umgänge, får kanske omvärdera min inställning lite nu
/ Nils
Mjo, kan förstå det, mycket väl. Det har funnits några mindre trevliga perioder. Men de är historia och jag tycker att forumet, det "nya" forumet som vi säger, är en klart mycket lugnare och mer sammansvetsad plats. Det är skillnad nu vill jag påpeka. Vi har dessutom många nya, sköna ansikten här numera.Jag skulle vilja kunna stämma in i kören av nöjda och lyckliga över rollspel.nu. Men ni som varit med ett tag vet ju att jag vantrivts i stora omgångar genom åren.
Du är ju för böveln urgrym. Jag älskar dina teckningar. Om du kommer att komma tillbaka hit nu, i alla fall lite mer, så får du gärna mata galleriet fullt. Have no doubts!Krille som genom sin tro på och förmåga att ge spelutvecklare tankar och inte minst tron på mig som "illustratör" gav mig vägar att tro på mig själv och mitt konstnärskap.
Hm, mja... *Tänk tänk tänk* Kim är reggad här ja, va? Har något svagt minne av hans avatar... Hans teckarsignatur väl eller liknande?Kim Vässmar, som gav mig möjligheten att skriva för Eon.
Det skriver jag under på, tveklöst.Jag vill också hylla de som inte längre är med oss och då menar jag inte i det att de har lämnat oss rent fysiskt (Som Rising..) utan som lämnat rollspel.nu för att de inte orkat med det. Jag saknar dem.
Jodå, han heter Legion här på forumet. Fast han är just nu avatarlös.Solvebring said:Hm, mja... *Tänk tänk tänk* Kim är reggad här ja, va? Har något svagt minne av hans avatar... Hans teckarsignatur väl eller liknande?
Aha, är det Kim som är Legion. Haha! Det visste jag verkligen inte (vad jag minns nu). Men jag minns inte fel om en sådana avatar väl?avatarex said:Jodå, han heter Legion här på forumet. Fast han är just nu avatarlös.Solvebring said:Hm, mja... *Tänk tänk tänk* Kim är reggad här ja, va? Har något svagt minne av hans avatar... Hans teckarsignatur väl eller liknande?
Det här sammanfattar mina tankar helt sånär som på en sak: ett par av skribenterna här har jag träffat på riktigt, och jag har aldrig blivit negativt överraskad. Ibland positivt, men oftast har folk varit precis lika trevliga i verkligheten som online.Hakanlo said:Jag började besöka Wrnu på nära nog daglig basis för cirka ett år sedan. Det är det första forum eller community där jag funnit det givande att närvara under någon tid längre en kort. Detta trots att jag egentligen inte känner någon av er.
Vanligtvis är tonläget vänligt och sansat. Det finns en viss eftertanke, och en klokskap som alltför ofta återfinnes i bristande mått.
Jag är särskilt tacksam mot flera av er flitiga skribenter här som delar med er av insiktsfulla, välgrundade resonemang och tankar. Ni vet vilka ni är!
<div>avatarex said:Ett roligt forumsminne var när wrnu fyllde fem år och jag och fusk åkte från Alingsås till Stockholm för att få äta tårta och träffa forumiter. Anders och Tove gjorde reklam för den nya speltidningen Fenix och jag lärde mig spela Fluxx och Once upon a time. Arvidos hade skruvad fantasi och folk skrek "Silly!" för att få sagan på banan igen. Alla var störtsköna och de allra flesta ansiktena var nya för mig, undantaget kanske nån som jag sett på konvent.
Och så var vi vakna hela natten för att inte missa tåget hem som gick på morgonen.