Feuflux:
Gröna
RealDream - ingen ny motivering sedan runda 1, väntar på hans första inlägg här.
Skönt att veta att min inaktivitet inte gör mig misstänkt, när alla andras inaktivitet gör det.
Först och främst: skit också, mer skit att jag var stark (jag tyckte det iaf) i drevet mot Markehed. Skit att Måns dog. (Som om sånt här grönar nån iallafall...)
Varför min inaktivititet: Jag trodde att den här rundan skulle börja 16:30 på fredag, och därför brydde jag mig inte om att kolla upp om den faktiskt gjorde det eller inte. Jag har dessutom varit i plugget och haft gäster hemma, så jag gjorde ett försök tidigare idag att gå igenom den här tråden lite snabbt. Nu har jag dock läst igenom den. Well, vet att ingen har frågat än, men det kommer säkert nån anmärkning om det senare.
Nu till det viktiga:
Vi hängde fel person. Vilka var vi? Måns, Purgatory, RealDream, Übereil, Feuflux, Björn den gode.
Det slog mig i slutminuterna att det är väldigt lätt för Björn att anklaga drevet mot Markehed när han visste att det bara fanns en person som kunde påverka det (och det var Markehed själv). Jag vettefasen om jag tycker att Feuflux verkar särskilt grön egentligen.
Min teori: Björn går på sin varulvskompis Feuflux och dömer ut drevet mot någon som han visste var grön (Markehed). Om Feuflux hade åkt så hade Björn varit mer grön (något han gärna påpekade själv i förra omgången). Men Björn gjorde som han skrivit och ändrade sin röst till att enkelt rösta ut en stackars Markehed. Välspelat av Björn, ja. Men är det inte ett ganska lätt försvar å andra sidan? Anklaga en varulvskompanjon för att gröna sig själv, titta på när vi andra puckon gör som han egentligen vill.
Som jag utlovade förra rundan faller min röst på Björn.
Röst: Björn den Gode
Björn lyckades dessutom hosta ur sig att han noterat att jag har stöttat Übereil hela rundan. I början gick jag in och stöttade i princip alla (se inläggen om min postmodernistiska taktik). Übereil var hårt ansatt (kanske hårdast av alla kritikmässigt) på grund av att han, precis som alla andra, ville ha stjärnor. Dessutom hoppade han på och röstade tidigt, ingen annan vid den tidpunkten hade nån som helst aning om vilka de skulle rösta på. Det var ingen som hade några belägg för någon. Varför inte hoppa på drevet med flest röster och göra nåt vettigt av det i det läget? Därför försvarade jag Übereil. Om det var bra att jag gjorde det? well, det återstår att se. Heck. Även om det visar sig att han är varulv så står jag för att jag försvarade honom, för det var riktigt lösa grunder som folk började skrika att de skulle hänga honom för. (och ja, det är klart att jag vill se honom hängd om han faktiskt är varulv, men anledningen att hänga honom då var urusel)
--------------------------------------
Som jag skrev om Feuflux outning: om det visar sig att den stämmer så grönar det Purgatory också... Nu har Purgatory grönats genom den outning som vi fick när Markehed dog (eller så tänker jag kort).
Purga outade att han var antingen Goblin, Bombardier, Looney, Fanatic, Pogoe eller Troll.
Feuflux outade att han var Fanatic.
Markehed var Looney.
Purga outade innan någon annan pratat om att dessa roller ens funnits. Jag började med att hänvisa till star-rangerna:
Rookie
Experienced
Veteran
Emerging Star
Star
Super Star
Legend
Men Purga var den som sade att han vet att de andra finns, eftersom han är en av dem. Hur kan han ha vetat detta under runda 1 om han är varulv? I så fall ska han typ ha en passiv förmåga som säger "Du vet att vissa/någon är Pogoe (eller nån annan)" och det är väl inte vanligt att varulvar sitter på sån info? Det skulle ju göra att de ligger ytterligare ett steg före oss bybor. De kan ju inte både ha info om vilka som är ulvar och samtidigt veta mer om oss bybor än vad vi själva gör från start.
Grönar detta Feuflux: Nej. Det gör det ju faktiskt inte.
Men det svartlistar Vicotnik som börjar den här rundan att rösta på Purgatory.
Lukas lade fram en teori i drevet kring Übereil att minst en var varulv, men han trodde absolut inte att det var den som startade det... och varför gjorde du inte det Lukas? För att det är exakt vad du vet?
Suspicious nu:
Björn (har försökt göra sig oumbärlig, och är det också. Jag håller fortfarande honom ansvarig för att rösterna har spretat så mycket.) Viktig announcement! Björns radar kan vara trasig eftersom Vicotnik inte plingar på den.
Vicotnik: För att lägga rösten på Purgatory
Lukas: För att ruggigt dåligt totalt räkna bort den som startade drevet mot Übereil. Började också att rösta på Vic målmedvetet (för att få till stånd ett drev som skulle gröna honom?)
Nu gör jag som tidigare och följer ett startat drev för att få ut så mycket som möjligt (och jag har trots allt misstänkt Björn väldigt länge nu)